فرزاد شعبانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آئین معنوی به تفکیک برای 3 هزار و 721 دانش آموز دختر و 4 هزار و 128 دانش آموز پسر در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد.
وی اظهار کرد: دانش آموزان بزرگترین ظرفیت و سرمایه کشور هستند که امر تعلیم و تربیت آنان بر عهده آموزش و پرورش است.
وی بیان کرد: معلمان و والدین در آموزش مسائل دینی ، سبک زندگی اسلامی – ایرانی به ویژه نماز به دانش آموزان در مدرسه و خانه مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.
وی از جشن تکلیف دختران به عنوان جشن بندگی یاد کرد و خاطرنشان شد: هر فردی که نسبت به مسائل دینی از جمله نماز بی توجهی کند دچار خسران جبران ناپذیری می شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج اضافه کرد: از امروز اقامه نماز، روزه گرفتن بر آنان بعنوان یک تکلیف برای دختران پایه سوم ابتدایی و پسران سال سوم متوسطه دوره اول واجب شده و تلاوت قرآن کریم را در زندگی روزانه خود قرار دهند.
شعبانی از احترام به والدین ، معلمان و سایر افراد جامعه، داشتن اخلاق ، گفتار و رفتار خوب، کمک به هم نوع ،صرفه جویی و احساس مسئولیت در زندگی و … به عنوان دیگر وظایف یک فرد ی که به سن تکلیف می رسد ذکر کرد.
وی ادامه داد: در مدارس این جشن معنوی و با فضیلت با حضور روحانیون ، خانواده معظم شهدا و اولیای دانش آموزان اجرایی شد.
وی تاکید کرد: در این آئین معنوی کارشناسان برای دانش آموزان در زمینه نماز ، تلاوت قرآن ، روزه گرفتن ، دروغ گویی ، مهربان بودن و غیبت کردن و حجاب داشتن به زبان شعر ، دکلمه ، داستان و مسابقه سخن گفتند.
آموزش و پروش ناحیه یک کرج حدود 53 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.