به گزارش ایرنا، جعفر مقیمی روز سه شنبه در هفتمین جشنواره استانی پروژه های علمی طرح ملی جابربن حیان که در سالن دبیرستان دحترانه شهید شرافت کرج برگزار شد افزود: یکی از اهداف مهم علمی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی تقویت روحیه تحقیق، تعقل، تفکر، خلاقیت و تقویت روحیه پرسشگری است.
وی تقویت روحیه تحقیق، تعقل، تفکر، خلاقیت و تقویت روحیه پرسشگری در بین دانش آموزان ابتدایی را از مهمترین اهداف این طرح ملی ذکر کرد.
وی ضمن تقدیر از معلمان فعال در اجرای این طرح ملی بیان کرد: پروژه ی علمی کوشش علمی انفرادی یا گروهی است که توسط دانش آموزان درباره یک موضوع معین انجام می شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: در این طرح دانش آموزان در مسیری هدایت می شوند که کار یک دانشمند را انجام دهند به گونه ای که دانش آموزان سعی می کنند به دقت مشاهده کنند، سوال بپرسند، جمع آوری اطلاعات کنند، فرضیه بسازند، آزمایش کنند و نتایج کار علمی خود را جمع بندی و ارائه دهند.
مقیمی تصریح کرد: طرح پروژه علمی موثرترین شیوه در سهیم کردن دانش آموز در فرایند آموزش و پایدار کردن آموخته های دانش آموزان در حیطه های مختلف دانش، مهارت و نگرش است.
وی مهمترین هدف لحاظ کردن برنامه ی پروژه علمی در برنامه ریزی درسی مدارس را آشنایی با شیوه کار تحقیقی و روش های حل مساله برشمرد.
وی ضمن تاکید بر افزایش مهارت‌ های آموزشی در دانش‌آموزان ، عنوان کرد: طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با هدف ارتقا مهارت یکی از مهم‌ترین دستاوردها در نظام تعلیم و تربیت کشور است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: : در این طرح ملی 65 اثر از بین 14 هزار و 705 طرح دانش‌آموزی در این استان برتر شناخته شد.
مقیمی افزود: پس از ارزیابی داوران 5 اثر برتر به مرحله کشوری راه پیدا می کند.
وی ادامه داد: مشارکت دانش آموزان در طرح جابربن حیان نسبت به سال تحصیلی 93-92 از 25 درصد به 37 درصد در سال تحصیلی 96-95 رسیده است.
لازم به ذکر است 65 اثر منتخب دانش آموزان در هفتمین جشنواره طرح ملی جابربن حیان در قالب نمایشگاهی در سالن دبیرستان دخترانه آموزش و پرورش ناحیه یک کرج به نمایش گذاشته شده است.
آموزش و پرورش البرز 240 هزار دانش آموز ابتدایی دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.