به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس، حمید رضا آذری در آیین افتتاح نخستین زمین چمن مصنوعی ورزشی مدارس عشایر کشور در مدرسه شبانه روزی میرزا جهانگیر خان قشقایی در شهر جدید صدرا شیراز، افزود:
هردانش آموز عشایر سرمایه این کشور است و توجه به آنها وظیفه همه دولتمردان است.
وی، با اشاره به اینکه هزینه در آموزش و پرورش در حقیقت سرمایه گذاری است، خواستار توجه بیشتر به این نهاد اثر بخش در کشور شد.
آذری در بخش دیگری از مطالب خود در مورد سرانه ورزشی مدارس استان فارس بیان داشت:در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید این استان در این زمینه جزو استان های آخر کشور بود اما با آغاز کار دولت یازدهم، موضوع افزیش سرانه ورزشی مدارس فارس در دستور کار مجموعه تعلیم وتربیت استان قرار گرفت.
آذری گفت: می توان گفت: میزان کاری که در کمتر از چهار سال گذشته برای افزایش سرانه ورزشی مدارس فارس انجام شد معادل بسیاری از سال های گذشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در مورد زمین چمن مصنوعی مدرسه عشایری میرزا جهانگیر خان قشقایی نیز اظهار داشت: این زمین که مساحت آن 690 مترمربع است با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال و در مدت یک سال ساخته شده است.
آذری گفت: افزون بر این 6 زمین چمن مصنوعی دیگر در استان فارس یا در مرحله انعقاد قرار داد ساخت و یا در حال احداث است که به مرور مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
رئیس آموزش و پرورش عشایر فارس هم در این آیین بیان داشت: بیش از 11 هزار دانش آموز در مدارس عشایری فارس مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد چهار هزار نفر آنها در مدارس شبانه روزی به تحصیل اشتغال دارند.
علی عسکر نجفی گفت: دوری از خانواده و ضرورت تحرک بدنی از عوامل مهمی است که توسعه امکانات ورزرشی در مدارس شبانه روزی عشایری را ضروری تر از سایر مدارس کرده است.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.