علیرضا یونسی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: استان مازندران از پتانسیل و ظرفیت خوب سازمان‌های مردم‌نهاد در عرصه مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر برخوردار است که با برنامه ریزی های منسجم و ساماندهی شده می توان بهره برداری از این ظرفیت را افزایش داد.
وی به پیگیری احداث و راه اندازی 'مرکز جمعیت احیای انسانی کنگره 60' از سال 92 در حوزه توسعه مشارکتهای مردمی و سازمان های مردم نهاد مازندران اشاره کرد و افزود: از زمان تشکیل این مرکز تاکنون بیش از 350 نفر از سراسر استان بصورت گروه درمانی جهت کمک و بالابردن سطح آگاهی به یکدیگر، در کلاس های هفتگی این مرکز شرکت می کنند.
یونسی همچنین توجه به فعالیت های حوزه فرهنگی و پیشگیری را نیز از اقدامات شاخص در سه سال گذشته عنوان کرد و گفت: آموزش مهارت های زندگی به خانواده های سالم و همچنین خانواده های در معرض خطر از جمله این اقدامات بود که در این راستا بیش از 420 هزار نفر تحت پوشش مهارت های سبک های فرزندپروری و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر قرار گرفتند.
به گفته وی آموزش پیشگیری از اعتیاد، به حدود 50 هزار نفر از زندانیان و خانواده های آنان، آموزش حدود 39 هزار نفر در محیط دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی و آموزش مهارت های زندگی به بیش از 470 هزار دانش آموز و خانوادi های آنان نیز از دیگر اقدامات شاخص در این حوزه بود.
معاون استاندار مازندران تاکیدکرد: با توجه به اهمیت تبیین فرهنگ وقف و نیکوکاری در راستای صیانت اجتماعی از آسیب دیدگان مواد اعتیاد آور، بانک اطلاعاتی 130 خیر شهرستان های استان تهیه و براین اساس خانه خیرین با تشکیل هیات موسس، در حال راه اندازی است.
وی افزود: براساس آمار موجود در سه سال گذشته بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون ریال به صورت نقد و یا سبد کالا توسط موسسات خیریه به بهبود یافتگان و خانواده های آنان پرداخت شده است.
جمعیت احیای انسانی ( کنگره 60 ) در 31 شهریور ماه 1378 به عنوان تشکیلات تحقیقاتی مستقل به منظور رهایی مصرف کنندگانی که خواستار رهایی از دام اعتیاد بوده اند و راه حل منطقی برای درمان خود پیدا نکرده اند، تشکیل شد.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ***انتشاردهنده :سید محسن حس نیا
3009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.