آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های این هفته از نماز جمعه ساری، انتخابات ریاست جمهوری را بسیار مهم و سرنوشت ساز دانست و افزود: با سخیف شمردن این رویداد سرنوشت ساز و ثبت نام های بی مورد، خوشنودی دشمنان را فراهم نکنید.
وی شرکت در انتخابات را تکلیف شرعی و ملی دانست و ادامه داد: دشمنان مثل همیشه برای مخدوش کردن این رویداد سیاسی اجتماعی نقشه های شومی در سر دارند.
خطیب جمعه ساری گفت: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی همچون گذشته با حضور پر شور و پر شعور موجبات یاس و نا امیدی دشمنان نظام الهی را فراهم خواهند کرد.
او همچنین انتخابات را یک آزمایش الهی و یکی از ارکان مهم مردم سالاری دینی عنوان کرد و گفت: مردم خداجو و متقی بشکرانه استقرار حکومت خدایی نسبت به اینگونه رویداد بی تفاوت نبوده اند.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در 29 اردیبهشت ماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
**اعتکاف
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از اعتکاف به عنوان یکی از مراسم خود سازی و تقرب به خداوند یاد و از حضور جوانان در این آیین معنوی قدردانی کرد.
آیت الله طبرسی به حضور 800 هزار نفری در کل کشور و 28 هزار نفر مازندرانی در مراسم اعتکاف امسال اشاره کرد و افزود: با وجود تلاش دشمنان برای گمراهی و عدم دلبستگی جوانان به ارزش هالی دینی، بیش از 65درصد معتکفان جوانان بودند.
وی اضافه کرد: جوانان غیور و ولایی کشورمان همواره در تمام مناسبت های مذهبی و سیاسی از قبیل عاشورا، غدیر، راهپیمایی 22بهمن، روز قدس، مراسم اعتکاف و غیره حضور پررنگ و چشمگیری داشته اند.
* سفر ریاست جمهوری به مازندران
خطیب جمعه ساری از سفر یک روزه رئیس جمهوری و افتتاح چندین طرح بزرگ در استان قدردانی کرد و افزود: بهره برداری این طرح ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است .
وی به مرمت جاده فیروز کوه به عنوان یکی از این طرح ها اشاره کرد و با بیان اینکه راه از عوامل مهم در توسعه است گفت: با جاده های مناسب می توانیم رغبت سرمایه گذاری را در سرمایه گذاران کشور افزایش دهیم.
* پایان ماه عسل ترامپ و پوتین
امام جمعه ساری گفت: با وجود شایعات بسیار مبنی بر تلاش پوتین در رئیس جمهوری شدن ترامپ اما اختلاف بوجود آمده در میانشان ، ماه عسل شان پایان داد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران عدم ثبات و پایبند نبودن به دین و اخلاق را بزرگترین مشکل قدرتهای بزرگ دانست و افزود: به همین خاطر هماره در جلب اطمینان مردم جهان ناکام مانده اند.
* روز ارتش
وی با اشاره به 29فرودین ماه به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود اظهار نظرها برای انحلال ارتش، امام خمینی (ره) با نامگذاری چنین روزی در سال 1358 ماهیت ولایی و خدایی این نیروی نظامی را اعلام فرمودند.
او پرهیز از طاغوت و گرویده شدن به دامان ولایت و اولویت دین نسبت به خاک و پرچم را اقدامی بزرگ و فرخنده در ارتش دانست و از حضور دلاورمردانه ارتشیان، سپاهیان و بسیجیان در دفاع مقدس و سایر رویدادها قدر دانی کرد.
خبرنگار: زهره کرمی
/7330/ 1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.