مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران، گفت:از نیمه دوم سال 92 تاکنون، 4 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی به روستاهای استان اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا،جان الله عبدی در گفتگو با خبرنگاران در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ، اظهار داشت: 4 هزار و 800 میلیارد ریال  اعتبارات عمرانی به روستاهای استان اختصاص یافته است.

وی افزود: این میزان اعتبار به حساب دهیاران روستاهای مازندران واریز شد تا اجرای طرح های عمرانی صورت گیرد.

مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران با بیان اینکه 300 روستای مازندران روستاهای های هدف گردشگری هستند ، گفت: سال گذشته طرح های اشتغالزا یی برای دریافت 400 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا به بانک ها معرفی شدند.

عبدی ، افزود: با گذشت سه سال ازتشکیل کمیته دهیاری، نخست بالغ بر 17 روستا هدف گردشگری بوده  اکنون این میزان بالغ بر 300 روستا افزایش داشته شده است.

وی با اعلام اینکه سال گذشته بالغ بریکهزار طرح خود اشتغالی در مازندران ایجاد شده است، ادامه داد: این طرح ها با رقم اعتباری 400 هزارمیلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شد که در حال انجام کارهای بانکی هستند.

عبدی به پنج روستای هدف گردشگری مازندران که از اعتبارات زیر ساختی بهره مند شدند، اشاره کرد و افزود: این روستاها شامل آبگرم آمل، جنت ‎رودبار رامسر، لاجیم سوادکوه، یوش بلده و کندلوس نوشهر هستند و روستای آسیابسر بهشهر نیز در سالجاری به این جمع اضافه شده است.

وی گفت: از آغاز فعالیت‎های ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران تاکنون، 2 میلیون و 159 هزار و 300 نفرشب اقامت در روستاها داشتیم و یک میلیون و 293 هزار نفر از روستاها بازدید کردند.

عبدی افزود: با توجه به ظرفیت هایی که درحوزه روستایی وجود دارد، معرفی جاذبه های توریستی و گردشگری روستاها در گام نخست فرصت اقتصادی بی نظیری برای منطقه به همراه داشته و در گام بعدی با ورود صنعت گردشگری و حضور توریست ، علاوه بر رونق اقتصادی ایجاد شغل وتوسعه و پیشرفت روستاها را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به فرامین رهبری مبنی بر تولید و اشتغال ، گفت:در جهت تحقق شعار رهبری ، ایجاد امکانات مناسب ، رفع نگرانی و نیازمندی های استان باید در اولویت کارها قرار گیرد.

عبدی با بیان اینکه همه روستاها ی استان هدف گردشگری است چرا که همه نوع امکانات در آن وجود دارد، ادامه داد: در برخی از روستاهای تابعه ازجمله در چالوس، گلوگاه و چهاردانگه بازارچه‎های محلی برپا شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: برای سال آینده در نظر داریم که کمیته‎های روستایی را با عضویت دهیاران و بخشداران در بحث گردشگری فعال کنیم تا روستاها خدمات بهتری را به مسافران نوروزی و ایام تعطیلات تابستان ارائه کنند .

وی افزود: ساماندهی زباله  ، ایجاد کتابخانه عمومی، ایجاد بازارچه های محلی،ایجاد مراکز درمانی و خانه بهداشت را از جمله اقدامات دهیاریهای استان برشمرد

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.