براساس ابلاغیه شماره 12868 مورخ 95/2/6 ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، پروژه‏ های اولویت ‏دار اقتصادمقاومتی در بخش صنعت، معدن وتجارت کشور برای طرح های نیمه تمام، واحدهای تولیدی کوچک و متوسط که برای تکمیل طرح، افزایش تولید و اشتغال تسهیلات دریافت کنند.
تعدادی از کارشناسان حوزه تولید اذعان دارند که با توجه به برخی از رفتارهای دولت های گذشته عمده واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین و یا در وضعیت رکود قرار گرفتندکه با اجرابی شدن این سیاست شاهد بازگشت اکثر واحدهای صنعتی به چرخه تولید هستیم.
از سوی دیگر دولت با تشکیل کارگروه های تخصصی برای اجرای این طرح علاوه بر ایجاد همدلی و و حدت بیشتر بین مسئولان شتاب رونق واحدهای راکد را نیز موجب شد.
در این راستا استان مازندران با پرداخت چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید عملکرد مطلوبی را بدست آورد و توانست رتبه نخست را در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور را به خود اختصاص دهد.
با توجه به ظرفیت خوب شهرستان های نوشهرو چالوس از جمله فرودگاه ، بندر برای توسعه بازار تولیدات واحدهای تولیدی می توان نگاه ویژه ای به این واحدها داشت.
مدیرعامل تعاونی هفت شمع خزر نوشهر که از این تسهیلات دریافت کرده به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد تولیدی در سال 90 فعالیت را خود آغاز کرد که به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی در سال های گذشته با مشکل تولید مواجه شد.
سید علیرضا طاهایی با اشاره به تولید ام دی اف و مصنوعات چوبی در این واحدی تولیدی افزود: برای توسعه کار، نیاز به خرید تجهیزات وابسته و ماشین آلات صنعت ام دی اف و به تبع آن نقدینگی داشتیم.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح تسهیلات رونق تولید در دولت یازدهم وثبت نام در سامانه بهین یاب در کمتر از شش ماه موفق به دریافت 10 میلیارد ریال تسهیلات شدیم.
طاهایی خاطر نشان کرد: با دریافت تسهیلات بدنبال خرید ماشین آلات ضروری هستیم تا آخر امسال در این واحد نصب و شاهد گسترش و تنوع در تولید باشیم.
مدیرعامل شرکت سولارسوی البرز نوشهر هم با اشاره به سابقه هفت ساله این واحد به ایرنا گفت: با توجه به مشکلات مالی این شرکت مجبور به کنار گذاشتن هفت نفر از نیروهای غیرمتخصص شدیم تا بتواند ادامه روند فعالیت واحد تولیدی را حفظ کند.
کامران ذوالفقاری طرح اعطای تسهیلات رونق تولید دولت یازدهم را در این شرایط، موجب امیدواری واحدهای تولیدی عنوان کرد.
وی افزود: با همکاری مسئولان شهرستان بعد از شش ماه 9 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات درخواستی خود را دریافت کردیم و علاوه به بازگشت به کار هفت نفر نیرو قبلی در روند رونق فعالیت این واحد تولید خوراک دام و طیور گامهای خوبی برداشتیم.
وی همچنین خواستار کاهش سود بانکی این تسهیلات شد و از مسئولان خواست تسهیلات ارائه شده را براساس میزان تولید و سرمایه گردش مالی واحد تولیدی در نظر بگیرند.
محمدرضا رضوی زاده، مدیر جهادکشاورزی نوشهر به ایرنا گفت: تاکنون 20 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید برای 14 واحد تولیدی در بخش کشاورزی این شهرستان پرداخت شده است.
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت نوشهر هم در گفت و گو با ایرنا گفت : تاکنون 21 میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی چهار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند، پرداخت شده است.
حیدرعلی محجوب با بیان اینکه در این شهرستان 70 واحد تولیدی وجود دارد ، افزود : با فعال شدن این چهار واحد تولیدی برای 45 نفر اشتغالزیی شد.
وی با اشاره به ثبت نام 17 واحد تولیدی در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات رونق تولید در نوشهرافزود: با دریافت تسهیلات رونق تولید تمامی واحدهای متقاضی، واحدهای تولیدی فعال شهرستان به 75 درصد افزایش خواهد یافت.
مدیر واحد تولید مرغ گوشتی سنار مرزن آباد چالوس به ایرنا گفت: این واحد تولیدی با پیشینه تولید 20 ساله در مرزن آباد چالوس مشغول فعالیت بود که برای افزایش ظرفیت تولید از 30هزار قطعه مرغ گوشتی به 50 هزار قطعه متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید شدم.
مسعود رستم نژاد تصریح کرد: در حال حاضر با دریافت چهار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید این امر محقق شد و هم اکنون بیش از 15 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار شدند.
مدیر واحد تولیدی کاسپین تیر، تولید کننده تیرهای بتونی به ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در تامین سرمایه گردش این واحد تولیدی با مشکل برخورد کردیم و این وضعیت موجب اختلال در روند تولید شد.
نعیم افسایی با اشاره به دریافت 3 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید افزود: با دریافت تسهیلات دولت یازدهم علاوه بر افزایش ظرفیت تولید 3 نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار شدند.
یزدان خزایی، مدیر جهادکشاورزی چالوس به ایرنا اظهار داشت: تاکنون 20 واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان 14 میلیارد ریال در چالوس شده اند.
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت چالوس در گفت و گو با ایرنا مشکل عمده واحدهای تولیدی را نبود نقدینگی دانست و اظهار داشت: ادامه داد : برای رفع کمبود اعتبارات واحدهای تولیدی این سیاست دولت راهکشای مشکلات واحدهای تولیدی منطقه شده است.
محمد دوست علیپور با بیان اینکه 36 واحدی تولیدی این شهرستان در سایت بهین یاب ثبت نام کردند ، تصریح کرد: 33 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که از این تعداد تاکنون 10 واحد به مبلغ 65 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
وی با اشاره به وجود 66 واحد تولیدی در چالوس افزود: با دریافت تسهیلات رونق تولید در حال حاضر 80 درصد واحدهای تولیدی شهرستان فعال هستند.
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت چالوس ادامه داد: با پرداخت این تسهیلات نیز تاکنون برای 40 نفر در واحدهای تولیدی راکد اشتغالزایی شد که پیش بینی می شود تا آخر سال با دریافت تسهیلات مابقی واحدهای متقاضی و رونق تولید برای 250 نفر اشتغالزایی شود.
تاکنون 20 هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در کشور موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید به مبلغ حدود 14 هزار و 500 میلیارد تومان شده اند و مازندران با پرداخت 397 میلیارد تومان به 953 واحدهای تولیدی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/1295/ 1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.