به گزارش ایرنا، جعفر احمدی شامگاه شنبه در جلسه بررسی آسفالت راههای روستایی نکا افزود: نداشتن شغل مناسب و کافی نبودن درآمد در روستاها بعنوان مشکلات زیربنایی موجب مهاجرت روستاییان شده است.
وی اظهار کرد: راه به عنوان اصلی ترین نیاز برای تردد روستاییان است که باید با بهینه سازی راههای روستایی برای اشتغال مناسب و افزایش درآمد تلاش شود.
فرماندار نکا با اعلام اینکه شهرستان نکا از جمله شهرستان‌های محروم مازندران است، یادآور شد: در برخی از مناطق همچون هزارجریب این محرومیت‌ها بسیار فراوان است که باید برای رفع محرومیت زدایی با تمام توان وارد شده و تلاش شود.
احمدی گفت: در سال جاری 50 کیلومتر راه روستایی در دست اقدام است که عملیات زیرسازی و بهسازی برخی از محورها انجام شده و تسطیح راه روستایی زرندین سفلی و عملیات آسفالت‌ریزی توسط پیمانکار در حال انجام است.
وی ادامه داد: سال گذشته 70 کیلومتر بهسازی و آسفالت روستاهای شهرستان با اعتبار 200 میلیارد ریالی در دستور کار قرار گرفت و تاکنون بعضی از روستاها همچون چناربن ، امامیه ، درویش خلک ، دوآب و تعدادی از روستاهای دیگر از راه آسفالته یا زیرسازی برای آسفالت برخوردار شدند.
نماینده عالی دولت افزود : زیرسازی آسفالت سه راه سوچلما به ارم و نوده به برفام نیز انجام شد و کار برای بهینه سازی و آسفالت راههای روستایی دیگر در دست اقدام است.
احمدی گفت : در سال جاری هم با برنامه ریزی انجام شده 50 کیلومتر از راه روستایی 9 روستای شهرستان نکا با اعتبار 50 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت که برای رفاه حال روستاییان اجرایی می شود.
شهرستان 116 هزارنفری نکا در شرق مازندران واقع شده است که از 7863 کیلومتر راه روستایی موجود در مازندران مقدار 375 کیلومتر در این شهرستان واقع شده است.
خبرنگار: مریم نظری**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/ 7332

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.