به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز شنبه در نشست شورای مسکن استان قزوین بر برنامه ریزی برای رفع نواقص مسکن مهر و تسهیل در اعطای پایان کار و سپس صدور اسناد مالکیتی در تعاونی های مسکن مهر تاکید کرد.
وی با بیان اینکه با استفاده از ابزارها و اهرم های در اختیار، دستگاه ها باید به حل مشکلات مسکن مهر و تعاونی های مسکن بپردازند، اظهارکرد: اگر تعامل و گفت و گو با پیمانکاران مربوطه برای حل نواقص مسکن به نتیجه نرسد، باید از طریق دستگاه قضائی اقدام کرد.
همتی اظهارکرد: مردم در صورت وجود مشکلات در مسکن مهر، دولت را به عنوان مسئول می شناسند، بنابراین باید در خصوص ساماندهی این طرح و حل مسائل آن اقدام کنیم.
استاندار قزوین گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری و نظام مهندسی ساختمان، باید نواقص موجود در تعاونی های مسکن و مسکن های سه جانبه ساخت با الزام پیمانکاران رفع شود تا به مرحله اعطای پایان کار از سوی شهرداری ها برسد.
همتی اضافه کرد: بانک مسکن و اداره کل ثبت املاک و اسناد نیز باید شیوه ای را طراحی کنند که بتوان به صدور اسناد مالکیتی مسکن های یاد شده در زمان مناسب اقدام کرد.
وی در ادامه خواستار تجمیع نشست های مرتبط با حوزه مسکن استان شد و اظهارداشت: باید هر هفته با محوریت مسکن و با هدف ساماندهی مربوط به این بخش و حل مسائل و مشکلات آن با حضور مدیران دستگاه های مربوطه یک نشست در استانداری برگزار شود.
همتی با تاکید بر اینکه برگزاری این نشست باید در حل مسائل و مشکلات مسکن و رونق بخشیدن به این بخش موثر باشد، اظهارکرد: برای ما مدیران ناپسند است که نشست هایمان از خروجی مثبت و نتایج لازم برخوردار نباشد.
وی از بخش مسکن به عنوان یکی از پایه های مهم رونق تولید، اشتغال و موثر در رشد اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: متاسفانه تاکنون آنچنان که به کشاورزی و صنعت توجه داشته ایم، به این حوزه دقت نداشته ایم.
استاندار قزوین ادامه داد: به موازات کشاورزی و صنعت، باید مسائل و موضوعات مرتبط با مسکن را نیز جدی بگیریم و برای رونق این بخش بکوشیم.
همتی اضافه کرد: در نشست های مرتبط با امور مسکن، باید وضعیت این بخش و همه فعالیت های صورت گرفته در آن به طور هفتگی و به شکل دقیق تشریح شود تا بتوان تصمیم گیری های مناسبی را در این حوزه اتخاذ کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه با وجود اعلام بانک مسکن مبنی بر اینکه محدودیتی برای ارائه تسهیلات به فعالان این بخش وجود ندارد، شاهدیم که انبوه سازان و فعالان این حوزه نتوانسته اند به شکل مطلوب از خدمات این بانک استفاده کنند، افزود: این مشکل در اثر جدی نگرفتن این بخش به وجود آمده است.
همتی تاکید کرد: باید در بخش مسکن تحریک و تحرک لازم را برای ورود علاقه مندان و سرمایه گذاران به این حوزه فراهم آید.
استاندار قزوین گفت: فعال شدن بخش مسکن و رونق بخشیدن به آن موجب پویایی صنایع بالادستی و پائین دستی مربوطه می شود و می تواند با خود ایجاد فرصت های شغلی و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار ساخت یک هزار و 300 واحد مسکن محرومان در نقاط مختلف استان قزوین با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهارکرد: باید دستگاه های مربوطه و شهرداری ها در اجرای این طرح همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند تا شاهد تحویل به موقع این واحدها به متقاضیان باشیم.
همتی اظهار داشت: در رابطه با ساخت سهمیه مسکن مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران نیز باید دستگاه های مربوطه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.
3013/ 6128 * خبرنگار: رضا اولادی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.