به گزارش ایرنا، سیامک سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد: وجود برخی قوانین دست و پاگیر بانک دلسردی سرمایه گذاران در انجام سرمایه گذاری های مختلف در استان را بدنبال داشته است.
وی تاکید کرد: بانک های عامل باید به منظور افزایش سرمایه گذاری در بخش های مختلف و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هدف تسریع در تکمیل و بهره برداری از واحدهای تولیدی نیمه تمام و استفاده از تمامی ظرفیت واحدهای فعال قوانین موجود را تسهیل کنند.
سلیمانی دشتکی افزود: البته ضرورت دارد تا هنگام ارائه تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی نسبت به مشخص شدن اهلیت آن ها اقدام شود.
وی یادآور شد: رفع مشکلات بخش تولید به منظور افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی نیاز به تلاش ویژه در بخش های مختلف و به ویژه در حوزه بانک های عامل است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اظهار کرد: پرداخت تسهیلات جدید، تمدید مهلت بدهی و بخشودگی جرایم بانکی از مهمترین خواسته های بخش تولید و سرمایه گذاران فعال در این حوزه محسوب می شود.
وی گفت: همکاری مدیران عامل بانک های چهارمحال و بختیاری با مسئولان دستگاه های اجرایی و سرمایه گذاران می تواند در بهبود بازدهی استفاده از تسهیلات مختلف موثر باشد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری در سرعت بخشی به روند اجرایی پروژه های مختلف استان نقش مطلوبی داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ابتدای تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکنون یکهزار و 342 مصوبه به منظور رونق در تولید ثبت شده است.
سید نعیم امامی تصریح کرد: بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری در زمینه تسهیلات بانکی جدید، تمدید بدهی ها گذشته و بخشودگی جرایم بانکی و مالیاتی است.
وی یادآور شد: تسهیل در قوانین و شرایط بانک های عامل نقش مهمی در رونق تولید و تسریع در دستیابی به شاخص های توسعه ای دارد.
به گزارش ایرنا، همچنین در کارگروه دفاتر خدمات پیشخوان دولت چهارمحال و بختیاری، مجوز 9 دفتر خدمات پیشخوان دولت در این استان صادر و 2 دفتر هم توبیخ شد.
اهم اینک حدود 140 دفتر خدمات پیشخوان دولت در چهارمحال و بختیاری فعال است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7362/6021

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.