علی شادمان عصر شنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان نوشهر گفت : طبق مصوبه این کار گروه قرار بود اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران مکانی مناسب برای نگه داری این حیوانات اختصاص دهد که متاسفانه تاکنون در این حوزه اقدامی صورت نگرفته است.
طبق مصوبه ماه گذشته این کار گروه قرار بود حدود پنج هزار متر زمین در منطقه کیسی مزگا منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران برای نگهداری و ساماندهی سگ های ولگرد و عقیم سازی آنها با همکاری شهرداری و بخش های خصوصی انجام شود که تاکنون این مصوبه محقق نشده است.
هم اکنون 2 مرکز بخش خصوصی در مکان های نامناسب در نوشهر اقدام به نگهداری سگ های ولگرد می کنند که چنین اقدامی با نارضایتی اغلب مردم شهرستان همراه بوده است.
فرماندار نوشهر گفت : اگرچه سرمایه گذاران بخش خصوصی آمادگی لازم برای نگهداری سگ های ولگرد را دارند بنابراین هرگونه قصور مسئولان در این حوزه توجیه پذیر نیست.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر نیز با ارائه گزارشی از ابتلای برخی از اهالی شهرستان به بیماری ها در سال گذشته گفت : سال 94 حدود 111 مورد بیماری ابتلا به سرطان در این شهرستان رخ داد.
وی با اشاره به آنکه درصورت پیشگیری به موقع این بیماری به آسانی قابل کنترل است ، ادامه داد: ابتلای افراد به این بیماری می تواند هزینه های هنگفتی متوجه دولت کند و بنابراین باید در این حوزه بیشتر اطلاع رسانی شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر در ادامه گفت که حدود 10 درصد جمعیت شهرستان 136 هزاری نوشهر به بیماری دیابت مبتلا هستند.
سیدپور افزود : حدود 50 درصد از بیماران کلیوی شهرستان نیز که مبتلا به این بیماری هستند زمینه بروز این بیماری دیابت بوده است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم**انتشا ردهنده:سید محسن حسن نیا
/1602/7078/1899

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.