محمد علی کریمی مله روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این پس مشخصات به همراه آدرس الکترونیکی و تلفن همراه افرادی که به دادگستری های استان مراجعه می کنند ،ثبت می شود.
وی توضیح داد: پس از آن ابلاغ دادگستری ها به جای اوراق 2برگی از طریق این سامانه به آدرس الکترونیکی آنان ارسال می شود.
معاون فناوری اطلاعات دادگستری مازندران ادامه داد: ضابطین دادگستری نیز در مدت هشت روز در چهار مرحله با ارسال پیامک به تلفن همراه ،ارسال ابلاغیه را به آدرس الکترونیکی افراد متذکر می شوند.
کریمی با اشاره به این نکته که این سامانه یکی از برنامه های زیست محیطی قوه قضاییه است ،بیان داشت: سال گذشته سه میلیون و 600هزار برگ کاغذ ابلاغیه از دادگستری های مازندران صادر شده است که ماموران برای تحویل ابلاغیه از وسایل نقلیه استفاده کردند.
معاون فناوری اطلاعات دادگستری مازندران خاطر نشان کرد: از آنجاییکه ابلاغیه ها 2برگی است، ماموران و ضابطان دادگستری یک میلیون و 800 هزار بار برای تحویل ابلاغیه از وسیله نقلیه استفاده کرده اند.
وی با بیان اینکه در سال 94 حدود یک میلیارد تومان فقط هزینه مستقیم صدور و تحویل ابلاغیه برای دادگستری استان شده است، گفت: با استفاده از سامانه الکترونیکی ،علاوه بر سرعت دادن به ابلاغیه ، ماموران و ضابطان دادگستری به فعالیت اصلی خود می پردازند.
وی جلوگیری جرم، برخورد با مجرم و بزه کاران و ایجاد امنیت عمومی را از وظایف اصلی ضابطان قضایی دانست.
مازندران سه میلیون و 200هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
6990/1899

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.