به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، از خطبای تهران و استاد حوزه و دانشگاه در آیین بزرگداشت سومین روز از درگذشت پدر شهیدان باطبی در مصلای بهشهر، از ایشان به عنوان اسوه و نمونه کامل اخلاق، پرهیزکاری و زهد نام برد که توانست با تربیت فرزندان غیور و دلاور و تقدیم شان به انقلاب، دین خود را به نظام و اسلام ادا کند.
وی گفت: پدر بزرگوار شهیدان باطبی، عمری را برای رضای خداوند، ولایت مداری و حرکت در مسیر حق گام برداشت و با رفتن خود از این دنیا، ترس نبود و فقدان چنین انسان های والامقامی ما را هراسان کرده است.
حجت الاسلام ادیب یزدی از پدر شهیدان باطبی به عنوان حجت بالعیان نام برد و اظهار کرد: ایشان تنها یک نفر نبود بلکه یک لشکر بود و نفس و وجود ایشان در جامعه تاثیرگذار بود که باید برای افزایش چنین نیروهایی و تربیت فرزندان با الگو و سیره این مرد بزرگ تقوا و پرهیزکاری تلاش شود.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این پدر بزرگوار ، سرشار از غیرت دینی بود، افزود: ایشان با غیرت دینی و الگوبرداری از حادثه کربلا و اسقامت آنان، خود همواره بر صراط مستقیم بوده اند و حامی مثال زدنی برای ولایت بودند که باید راه و یادشان ادامه یابد.
امام جمعه بهشهر هم در سخنانی اظهار کرد: مرحوم باطبی دارای امتیازات و ویژگی های منحصر بفردی بود که مومن به حقیقت بودن، ذاکر الله بودن، فانی در ولایت، اخلاق مداری و تسلیم در برابر ذات پروردگار از جمله خصیصه های مهم ایشان بود.
حجت الاسلام سیدعربعلی جباری گفت: این پدر بزرگوار ، سرشار از امید به فضل خدا بود و از مصادیق مجاهد فی سبیل الله بود و هنگامی که فرزندانشان به شهادت رسیدند، فریاد نزد بلکه صبور بود و جامعه را به صبر و شکیبایی دعوت می کرد و اکنون هم باید الگوی ما در صبر، استقامت و ولایتمداری باشند.
حاج علی اکبر باطبی، مدتی به علت بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران بستری و تحت درمان و مداوا بود که روز چهارشنبه 8 دی ماه به فرزندان شهیدش پیوست و روز جمعه 10 دی ماه بعد از نماز جمعه تشییع و در جوار شهدای هشت سال دفاع مقدس در بهشت فاطمه(س) بهشهر به خاک سپرده شد.
شهید علیرضا باطبی متولد سال 1335 در شلمچه و شهید حمید رضا باطبی متولد 1338 در سر پل ذهاب و شهید عباسعلی باطبی متولد سال 1347 در فاو به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند.
شهرستان بهشهر در شرق مازندران واقع شده است و 800 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
خبرنگار: مریم نظری**انتشا ردهنده:سید محسن حسن نیا
1899/ 7332

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.