مدیرکل دامپزشکی مازندران هشدار داد که، قربانی کردن دام در معابر عمومی موجب انتشار انواع ویروس‌ها و بیماری ها می شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران هشدار داد که، قربانی کردن دام در معابر عمومی موجب انتشار انواع ویروس‌ها و بیماری ها به ویژه در شرایط کرونایی می‌شود و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

به گزارش جماران، سیدحسین رضوانی با اشاره به اینکه تمامی خدمات مربوط به قربانی در کشتارگاه های دام به صورت رایگان است، گفت: برای حفظ سلامت مردم در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی، قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا و همچنین جلوگیری از انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان دام‌ها را در کشتارگاه قربانی کنند.

وی در ادامه اظهار کرد، در روز عید قربان در تمامی ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها از ساعت 7 صبح تا 13، کارشناس دامپزشکی و روحانی ناظر شرعی حضور داشته و پاسخگوی مسائل بهداشتی و شرعی همشهریان عزیز هستند و از مردم درخواست می کنیم با مراجعه به ادارات و یا از طریق تماس تلفنی از خدمات بهداشتی و شرعی دامپزشکی به صورت رایگان برخوردار شوند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با هشدار جدی در خصوص ذبح نکردن دام در معابر عمومی تصریح کرد: قربانی کردن دام در معابر عمومی موجب انتشار انواع ویروس‌ها و بیماری ها به ویژه در شرایط کرونایی می‌شود و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

رضوانی خاطرنشان کرد: در زمان حضور در محل کشتارگاه فاصله های اجتماعی را رعایت و در هنگام مراجعه ماسک و دستکش به همراه داشته باشند و از مواد ضدعفونی کننده برای دستان خود استفاده کنند.

از جمله مواردی که مورد تاکید مدیر کل دامپزشکی مازندران بود می توان به عدم تماس دست افراد با دام زنده در ایام قربانی اشاره کرد.

وی در این خصوص گفت: با توجه به علاقه زیاد کودکان به دام زنده تاکید می کنیم تا افراد بالاخص کودکان برای جلوگیری از انتقال مکانیکی عوامل بیماری‌زا از تماس با دام زنده خودداری کنند و یا حداقل از دستکش استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.