فوق تخصص عفونی کودکان و نوجوانان دانشگاه علوم پزشکی بابل تأکید کرد: به دلیل علائم خفیفی که در کودکان مبتلا به ویروس کرونا وجود دارد کمتر مورد توجه قرار گرفته و این اشتباه بزرگی است.

فوق تخصص عفونی کودکان و نوجوانان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کودکان ناقل ویروس کرونا هستند و سرعت انتقال این ویروس در کودکان بسیار بالاست.

به گزارش جماران، دکتر محسن محمدی افزود:  اختلالات  گوارشی،  اسهال و استفراغ،  درد شکم و اختلال حس بویایی در کودکان از علایم بیماری کووید ۱۹ می باشد.

وی بیان کرد: اگر کودکان بیشتر از سه روز متوالی تب بالا یا تب ۳۹ درجه داشته باشند ، دچار بیحالی شدید ، استفراغ های مکرر و تشنج یا علائم کاهش سطح هوشیاری شوند ، باید سریع به اورژانس و به پزشک فوق تخصص عفونی کودکان مراجعه کنند.

دکتر محمدی با اشاره به تغییر روند علائم بیماری کووید ۱۹ گفت : علایم گوارشی،  اسهال و استفراغ،  درد شکم و اختلال حس بویایی به این بیماری اضافه شده است.

وی افزود : خانواده ها رفت و آمدها را محدود کنند و به فکر پرسنل زحمت کش و کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی باشند چرا که پرسنل و کادر درمان به طور شبانه روز با این بیماران در تماس هستند.

علائم خفیف کودکان مبتلا به ویروس کرونا جدی گرفته شود

فوق تخصص عفونی کودکان و نوجوانان دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: به دلیل علائم خفیفی که در کودکان مبتلا به ویروس کرونا وجود دارد کمتر مورد توجه قرار گرفته و این اشتباه بزرگی است چون در کودکان سرعت انتقال بسیار بالاست و کودکی که دارای علایم تب ساده یا سرفه خشک و حتی بیحالی باشد، انتقال دهنده ویروس محسوب می شود.

محمدی افزود: والدین  از حضور کودکان در پارک ها، مکان های سرپوشیده و عروسی ها و مجالس جلوگیری کنند و فرزندان عزیزشان  را در تماس با افراد دیگر قرار ندهند تا بتوانند از این برهه زمانی عبور کنند و کودکان سالمی داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.