استاندار همدان گفت: باید بدون ایجاد رُعب و وحشت، حساسیت مردم را در برابر این ویروس بالا برد تا همه افراد به مسوولیت اجتماعی خود به خوبی عمل کنند.

استاندار همدان گفت: مبارزه با ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به یک مساله اجتماعی و مطالبه مردمی تبدیل شود.

به گزارش جماران، سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در ستاد استانی کنترل و مقابله با کرونا افزود: برداشتن گام‌های موثر برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند اجتماعی کردن موضوع کنترل و مقابله با این ویروس است به گونه ای که هیچ شهروند، دستگاه اجرایی و مسوولی در برابر این موضوع بی تفاوت نباشند.

استاندار همدان یادآوری کرد: در ماه‌های آغازین بیماری کرونا تمهیدات و محدودیت‌های شدید برای کنترل این ویروس پیش بینی شده اما هم اینک پس از گذشت پنج ماه از شیوع این ویروس شاهد شدت گرفتن اپیدمی کرونا در استان هستیم.

شاهرخی اضافه کرد: برای کنترل این وضعیت می طلبد اقدام‌های جدی به کار گرفته شود تا بتوان با جلوگیری از پیشرفت ویروس به شرایط عادی و کنترل شده گذشته بازگشت البته تحقق این وضعیت مستلزم حرکت هماهنگ، همگانی و منسجم است.

استاندار همدان اظهار داشت: سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا برای پیگیری و مقابله با این ویروس مشخص بوده و شنبه‌های هر هفته با حضور رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت در نشست ویدئو کنفرانسی تصمیم هایی در این باره اتخاذ می‌شود که اجرای آنها بسیار مهم است و این مصوبات در مرکز استان و به ویژه شهرستان ها باید با قوت پیشتری پیگیری شود.

شاهرخی تاکید کرد: همه فرمانداران به ویژه مسوولان شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارند باید برنامه‌های مناسبی برای کنترل شیوع این ویروس در حوزه فعالیتی خود پیش‌بینی کنند.

استاندار همدان افزود: باید بدون ایجاد رُعب و وحشت، حساسیت مردم را در برابر این ویروس بالا برد تا همه افراد به مسوولیت اجتماعی خود به خوبی عمل کنند.

شاهرخی استفاده مردم از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توجه به دستورالعمل های بهداشتی را سه اصل مهم و موثر برای مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت: می توان با استفاده از فضای شهری و نصب بنر مردم را به زدن ماسک تشویق و از ورود افراد بدون ماسک به مراکز اداری و تجاری جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی و کشورها است اظهار داشت: پرهیز از برگزاری همایش، گردهمایی، سمینار، عروسی و عزا و هر گونه تجمع، میزان شیوع کرونا را به حداقل می‌رساند.

استاندار همدان تاکید کرد: برای کنترل دامنه شیوع ویروس کرونا ابتدا باید فرمانداران نسبت به این موضوع حساس باشند و همه نیروها و دستگاه های اجرایی را نسبت به جلوگیری از شکل گیری تجمع جمعیتی، بسیج کنند.

شاهرخی ادامه داد: به طور حتم تداوم این وضعیت و افزایش روزانه شمار بستری ها موجب فشار بر کادر بهداشت و درمان شده و حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی را با گذر زمان با چالش مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه عامل ۹۲ درصد ابتلا به کرونا حضور در دورهمی‌ها و برگزاری مجالس است افزود: به گفته رییس جمهوری سلامت و معیشت باید با هم تامین شود و توجه کردن تنها به سلامت و بی‌توجهی به اقتصاد، مشکلات جدی به همراه دارد.

استاندار همدان بیان کرد: با اجرای پروتکل های بهداشتی می‌توان علاوه بر جلوگیری از تعطیلی فعالیت اقتصادی از شیوع بیماری نیز پیشگیری کرد و به گفته رییس جمهوری واحدهای تولیدی باید با تداوم فعالیت خود نیازهای ضروری جامعه را در بخش های مختلف تامین کنند.

شاهرخی با بیان اینکه تنها هشت درصد ابتلا به کرونا ناشی از فعال بودن صنوف و مشاغل بوده است افزود: این آمار را می توان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کاهش داد ضمن اینکه فعالیت بنگاه های اقتصادی با رعایت پروتکل‌ها باید مورد حمایت جدی فرمانداران باشد. 

وی تاکید کرد: مسوولان مصمم به کاهش نرخ شیوع کرونا در همدان با نظارت دقیق و مستمر بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی هستند و نباید اجازه دهیم افراد به هر دلیل جان دیگر شهروندان را در معرض خطر این ویروس قرار دهند.

استاندار همدان از فرمانداران خواست برای پیشبرد کار خود کمیته اطلاع رسانی را فعال کرده و مطالب با محتوای اثر گذار را نشر دهند همچنین در این راستا از توان و ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.