محمد محتاطی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینک ه نگاه حمایتی به روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی کشور ضعیف است، با تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت اطلاع رسانی دولتمردان از اقدامات خود به مردم و پویا سازی روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های دولتی و همچنین الهام از اهمیت جایگاه روابط عمومی، متأسفانه باید گفت نگاه حمایتی به روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی کشور ضعیف است و روابط عمومی‌ها در آن جایگاه آرمانی که باید قرار داشته باشند نیستند.

وی افزود: این در حالی است که روابط عمومی مکمل و عضو لاینفک مدیریت به شمار رفته و هر مدیری برای نمایش توانمندی و خدماتش در هر سازمانی نیازمند روابط عمومی توانمند و پویا است.

این کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی گفت: عدم تصویب پست سازمانی در ادارات شهرستان‌ها برای واحد روابط عمومی و صدور احکام انشایی برای مدیران روابط عمومی از سوی مدیران، تغییر مدیر روابط عمومی در پی جابجایی هر مدیر و مقام مسئول سازمان، همچنین سپردن چندین مسئولیت به مدیران روابط عمومی در ادارات و سازمان‌ها، عدم بهره مندی از امکانات و تجهیزات روز در واحد روابط عمومی و انتصاب افراد نا آشنا با این حوزه و عدم آموزش متمرکز دانش روز ارتباطات و روابط عمومی و فناوری‌های مرتبط در این حوزه باعث شده است تا از پویایی و خلاقیت روابط عمومی در کشور فاصله بگیریم.

وی افزود: توسعه و شکوفایی روابط عمومی بستر ساز توسعه پایدار بوده و تحقق این مهم مستلزم تخصص محوری و دور اندیشی مبتنی بر برنامه ریزی است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد توسعه و رونق این علم به عنوان رشته دانشگاهی بوده و امید است با تقویت تخصص محوری شاهد حضور نیروی انسانی تحصیل کرده و خلاق برای پویا سازی روابط عمومی در ادارات و سازمان‌ها باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.