به گزارش خبرنگار مهر، محمد للهی صبح پنجشنبه در جلسه هیئت مدیره سازمان‌های وابسته شهرداری آمل گفت: هم اکنون ملزومات اداری واستعلام های مربوط به سایت ۱۲۰ هکتاری منال در حال انجام هست و در صورت واگذاری آن وانجام ارزیابی‌های زیست محیطی مشکلات دفن زباله شهرهای مرکزی مازندران به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی، ظرفیت نیروگاه زباله سوز درسایت منال را حدود هزار تن در روز اعلام کرد وبا بیان اینکه زباله‌های شهرهای آمل، نور، بابلسر و محمودآباد و روستاهای اطراف این شهرستان‌ها نیز به این سایت حمل و مکانیزه مدیریت خواهد شد، افزود: از ۹ شرکتی که در فراخوان منتشرشده برای سرمایه گذاری در زباله سوز آمل اعلام آمادگی کردند، ۵ شرکت به مناقصه ورود پیدا کردند که درنهایت دو شرکت ایرانی وخارجی اکنون در مرحله ارزیابی‌های مالی قرار دارند.

زباله عمارت از مرز اشباع هم گذشت

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با اشاره به اینکه انتقال زباله شهرهای مرکزی مازندران در سه دهه گذشته تاکنون به سایت عمارت در ۳۰ کیلومتری آمل انتقال داده می‌شد واین مکان دیگر گنجایش زباله‌های شهرستان آمل را ندارد، افزود: با انتخاب گزینه سایت پاساکش درآمل با وجود هزینه ۱۵ میلیارد ریالی از سوی شهرداری مخالفت شد و از سوی دیگر هرگونه افزایش وانباشت زباله دراین سایت ۹ هکتاری عمارت آمل پیامدهای زیست محیلی زیادی دارد و باید برای برون رفت از این معضل بزرگ همه مدیران شهرهای منطقه با نگاه تعاملی همکاری کنند.

للهی اضافه کرد، اینکه مردم آمل در سه دهه گذشته زباله شهرهای اطراف را تحمل واکنون به لحاظ نبود زمین درحوزه شهرستان و مشکلات وسنگ اندازی های فراوانی که درتهیه زمین برای شهرداری آمل ایجاد شده، که همکاری وهمراهی نکردن مدیران شهرهای همجوار نسبت به ساخت نیروگاه زباله سوز درمنطقه " منال" به دور از انصاف خواهد بود.

وی ابرازامیدواری کرد، که اگر همکاری‌های لازم برای ساخت نیروگاه زباله سوزبا موافقت وزارت کشور همراه شود، ثمرات خوب آن برای کل مازندران ونیز شهرهای مرکزی مازندران که با معضل دفن وحمل زباله به ساحل، جنگل بودند، برطرف خواهد شد.

پاسخ تلخ به ظرفیت بیش ازحد تاکسی درآمل

رئیس سازمان حمل ونقل، بار ومسافر شهرداری آمل هم دراین نشست به صادر شدن پروانه فعالیت برای ۲ هزار و۷۰۳ دستگاه تاکسی دراین شهر خبر داد و در پاسخ به پرسش شهردار آمل گفت: که این تعداد تاکسی در مدیریت‌های گذشته به ناوگان حمل ونقل درون شهری آمل اضافه شده وبیش از ۵۰ درصد این تعداد بیش از حد ظرفیت این شهر است.

محمد علی سبزعلی پور، ساخت مرکز کارگاهی برای تعمیرات خودروهای حمل ونقل عمومی، یکسان سازی ایستگاه‌های تاکسی و بازسازی ایستگاه‌های قیمتی با همکاری شرکت‌های تبلیغاتی الکترونیکی کردن پرونده‌های رانندگان تاکسی را از مهمترین برنامه‌های سازمان حمل ونقل، بار و مسافر شهرداری آمل درسال جاری بیان کرد.

وی افزود: برون سپاری تمدید پروانه رانندگان تاکسی نیز ازاین پس با هماهنگی‌هایی که شده در دفاتر خدمات پیشخوان دولت انجام خواهد شد و همچنین پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی نیز با سه شرکت درحال مذاکره قرار دارد.

ایجاد بازارهای صنوف مختلف در شهر آمل

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری آمل هم دراین نشست از ایجاد بازارهای تخصصی گل و گیاه، مشاغل خانگی وصنایع دستی، ساماندهی اغذیه فروشی‌ها و ماکیان و پرندگان محلی در سال جدید در آمل خبر داد و گفت: استراتژی این سازمان دسترسی آسان‌تر شهروندان به نیازهای روزآنها هست وبه همین علت به دنبال فراهم کردن دسترسی آسان‌تر وراه اندازی بازارهای مختلف در حوزه شهری است.

حسن مهدوی فر مهدوی فر افزود: درسال گذشته بازار روز جدید در بلوار بنفشه با ظرفیت ۱۵۰ غرفه راه اندازی شده و امسال نیز یک بازار با ظرفیت ۱۵۰ غرفه در بلوار شیخ فضل الله نوری ساخته خواهد شد.

وی همچنین درخصوص برطرف شدن مشکلات ناشی از کشتارگاه سنتی وکاهش شکایت‌های مردمی ونیز اداره محیط زیست اشاره کرد وگفت: خوشبختانه کشتارگاه سنتی شهرداری با اقدام‌های خوبی که انجام شده به حالت نیمه صنعتی تبدیل شده وامسال انشالله ساخت کشتارگاه صنعتی شهرداری آمل نیز اجرایی خواهد شد.

پارک‌های شهری تشنه آمل

مدیرعامل سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهرداری آمل نیز به وجود ۴۵ پارک، ۳۰ بلوار و ۱۵ میدان در این شهر اشاره کرد وادامه داد، متأسفانه بسیاری از پارک‌های سطح شهر در سال‌های گذشته با عجله ساخته شده وجای تأسف هست که برخی از این پارک‌ها فاقد چاه برای آبیاری گل وگیاه هستند.

علیرضا شیرسوار افزود: برای توسعه فضای سبزشهری درآمل نیاز به برنامه جدیدی هست که دراین حوزه تعریف شود که درگام نخست به سمت کاشت گونه‌های بومی متناسب با اقلیم مازندران هستیم.

وی، سرانه فضای سبز شهرآمل را ۵/۶ مترمربع اعلام و اضافه کرد، امروز آمل از نبود درخت در فضای سبز شهری رنج می‌برد، وبه همین منظور در برنامه امسال سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهرداری آمل، جابه جایی درختان از برخی خیابان‌های سطح شهر که درمعرض تیرهای برق قراردارند انجام خواهد شد واین نیاز به همکاری وهمراهی رسانه‌ها و شهروندان است.

ضرورت نوسازی خودروهای حمل متوفی در آمل

مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری آمل هم دراین نشست گفت، اقدام شهردارآمل برای رایگان اعلام کردن همه هزینه‌های مربوط به غسل، کفن ودفن اموات توسط این سازمان به منظور همدردی با خانواده‌های متوفیان کرونایی خوشبختانه با واکنش مثبت خانواده‌ها ونیز الگوگیری دیگر سازمان‌های آرامستان سراسر کشور از این ایده شهرداری آمل شده بود.

بهزاد نعمتی، با تاکید بر خودروهای حمل متوفی سازمان آرامستان پس از سال‌ها استفاده مستهلک شده ونیازجدی به جایگزینی و نوسازی دارد، از اقدام این سازمان همچنین برای ساخت آلاچیق برای خانواده‌های متوفیان در مراسم خاکسپاری در بهشت امامزاده عبداله خبر داد.

معماری ایرانی اسلامی در مسیرمنتهی به امامزاده ابراهیم آمل

مدیر واحد فنی واجرایی شهرداری آمل هم دراین نشست با بیان اینکه این واحد در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع از خیابان‌های جدید، کوچه‌ها ومعابر شهرداری را آسفالت و روکش آسفالت کرده است، از اختصاص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار وموافقت شورای اسلامی شهر با آسفالت وروکش آسفالت درسال جاری درسطح این شهر خبر داد.

محمد سالار، بازگشایی حدود یک کیلومتر از مسیر باقیمانده بلوار ولایت جنوبی در سال جاری را به عنوان یکی از طرح‌های سنگین شهرداری دانست و افزود: در کنار این بلوار، یکی از مهمترین طرح‌های عمرانی که توسط واحد فنی واجرایی شهرداری آمل در دست اجرا وتا یک ماه آینده بهره برداری خواهد شد، مسیر حدود یک کیلومتری پرحادثه وپرتردد بین شهری در خیابان امیر ۷ در بلوار شهید منفرد نیاکی که حدود ۱۲ متر عرض داشته به ۲۴ متر افزایش یافته واز مطالبه جدی سالهای قبل ودرخواست شهروندان این منطقه بوده است.

وی اضافه کرد، افزود: زیرسازی‌های لازم برای پیاده روسازی در هسته مرکزی شهر ونیز مسیر انتهایی بلوار امام رضا در برنامه موزائیک کاری قرار دارد که امسال انشاله اجرایی خواهد شد.

مدیر واحد فنی واجرایی شهرداری آمل همچنین از اجرای بهسازی کوچه ومسیر منتهی به آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) در این شهر با الگوگیری از معماری ایرانی واسلامی خبر داد وگفت: این مهم امسال دربرنامه ها و اولویت‌های جدی این واحد قرار دارد.

شهرآمل دارای بیش از ۳۰۰ هزار نفرجمعیت شهری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.