علیرضا زندی روز دوشنبه در حاشیه چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم بخش حسن آباد فشافویه هیچگونه رضایتی با احداث سایت پسماندهای ویژه بیمارستانی و صنعتی در این بخش ندارند، مسئولان باید قبل از انجام هر کاری نظر مردم و نمایندگان شوراهای اسلامی را مد نظر قرار دهند.

 وی با اشاره به اینکه بر اساس طرح احداث سایت هوشنگ آباد قرار است پسماندهای صنعتی و بیمارستانی شهرهای استان تهران به این محل حمل شود، افزود: این طرح با توجه به معضلات فعلی این بخش فاقد مطالعات کارشناسی می باشد و باید در احداث آن تجدید نظر شود.

 زندی با بیان اینکه براساس تصمیمات استانداری تهران سایت هوشنگ آباد برای دفن پسماندهای صنایع سنگ و زباله‌های بیمارستانی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: مردم جنوب استان تهران بخصوص کهریزک و حسن آباد فشافویه به واسطه وجود آراد کوه و انواع صنایع آلاینده دیگر در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند و نباید معضل دیگر از کلان شهر تهران به این منطقه تحمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: حمل پسماندهای صنعتی به سایت هوشنگ آباد علاوه بر مشکلات زیست محیطی موجب افزایش ترافیک در جاده قدیم قم می شود، این محور هم اکنون ترافیک عبور و مرور ۱۷ استان جنوبی کشور را به دوش می کشد که با راه اندازی سایت هوشنگ آباد ترافیک به ۲ برابر فعلی آن می رسد.

رییس شورای اسلامی شهر حسن آباد فشافویه با اشاره به اینکه مردم جنوب تهران به واسطه وجود آراد کوه و انتقال زباله‌های مناطق ۲۲ گانه و شهرهای اطراف به این بخش محکوم به تحمل بوی نامطبوع هستند، اضافه کرد: مسئولان اجرایی استان باید در تصمیم خود مبنی بر احداث سایت دفن زباله در هوشنگ آباد تجدید نظر نمایند.

حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری متشکل از ۳۷ روستا و با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.