امیر تیمور گل زاده عسگری که برای اولین بار در مازندران اقدام به چنین کاری کرده است ، روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که در مرحله نخست تصویرسازی قصه عامیانه بزن لله بزن لله را در ۲۴ صفحه به اتمام رسانده است و قصد دارد سایر داستان های عامیانه را هم تصویرسازی کند.

وی افزود : تصویر سازی قصه ها و افسانه های بومی مازندران که دارای قدمت هزاران ساله می باشد برای پذیرش بهتر و ایجاد جذابیت صورت گرفته است.

گل زاده عسگری افزود: با تصویر سازی قصه های مازندرانی اندیشه های فرهنگی و هنری این دیار غنی را بهتر و به زبان ساده تر و جذابتری برای همگان معرفی خواهیم کرد که مورد استقبال آنان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: داستان بزن لله بزن لله ماجرای سه خواهر مازندرانی است که برای رفتن به منزل خاله خود باید از مسیر جنگلی و رودخانه پر آب عبور می کردند که در این مسیر با اتفاقاتی رو به رو می شوند که این داستان به صورت تصویر سازی بیان شده است.

او افزود: در کنار تصویر سازی قصه ، متن هم در هر صفحه در کنار تصویر قرار می گیرد که این امر جذابیت کار را بیشتر کرده است.

گل زاده عسگری گفت: تصویر سازی داستان بزن لله بزن لله در ۲۴ صفحه به اتمام رسید و بعد از شکست ویروس کرونا با حضور اهالی فرهنگ و هنر مازندران در یک گالری به نمایش گذاشته می شود.

این هنرمند بیان کرد: برای نمایش در گالری این تصویر سازی ها در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ چاپ و به قاب گرفته می شود و به شکلی زیبا در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

وی گفت: در گام بعدی داستان زهره و طالب ، امیر و گوهر، پلنگ و مینا و افسانه ونوشه از دیگر قصه های بومی مازندرانی است ، تصویر سازی خواهد شد.

گل زاده عسگری از همه بزرگان فرهنگ و ادب مازندران و مسئولان امر برای تحقق این کار ارزشمند درخواست یاری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.