به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، علیرضا سعدی پور با بیان اینکه استانداردهای مشخصی برای آزمون آنلاین تعریف شود، گفت: امروز که به دلیل بیماری کرونا اغلب فعالیت‌های آموزشی به فضای مجازی اختصاص یافته، ضرورت تعریف استانداردهای مشخص برای برگزاری آزمون‌های آنلاین بیش از گذشته نمایان شده است.

وی با تأکید بر لزوم تحقیق درباره آزمون آنلاین، اظهار کرد: همکاران اداره سنجش تحقیق کنند که شاخص‌های آزمون آنلاین چیست و در دیگر کشورها چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه باید در این راه از خرد جمعی و حتی اندیشه‌های نیروهای شهرستان‌ها استفاده کرد، افزود: در حال حاضر که با بیماری کرونا روبرو هستیم تمام تأکیدات بر روی فضای مجازی قرار گرفته که باید فکری برای آزمون‌های آنلاین شود. در این زمینه باید علمی عمل کرده و از شیوه‌های سنتی بپرهیزیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران دوری از روزمرگی و هدررفت زمان را در این موقعیت از جمله دستورات هر همکار فرهنگی دانسته و ابراز کرد: باید متفاوت عمل کرده و درگیر روزمرگی و کارهای روتین نشویم. ما در مقابل خدا، خانواده‌ها و دانش آموزان مسئول هستیم.

سعدی پور با بیان اینکه شیوه‌های ارزشیابی در دنیا تغییر کرده، گفت: سنجش صرفا به معنای امتحان نیست. در حقیقت سنجش شیوه‌ای برای بهبود کیفیت است وبه همین خاطر ما انتظار داریم سنجش چشم تیزبین فعالیت‌های آموزشی باشد و تمامی نمرات و آزمون‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و در تمام سطوح مورد رصد قرار دهد.

وی سنجش را بازوان قدرتمند آموزش و پرورش دانسته و تصریح کرد: سنجش موتور محرکه تعلیم و تربیت محسوب می‌شود. از این رو ضرورت دارد تمام آزمون‌ها را بررسی کرده و مشخص کند هر آزمون برای چه برگزار شده، چه تأثیر و کارکردی برای دانش‌آموزان دارد و چه راهکارهایی برای بهبود کیفیت باید مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برنامه‌ریزی برای ارتقاء ابزارهای سنجش را از دیگر مأموریت‌های مهم این واحد دانسته و گفت: این مهم باید با برنامه‌ریزی و نظارت کامل صورت گرفته و خروجی‌های آموزش و پرورش مشخص شود. باید مشخص کنیم دانش‌آموزان ما در چه بخش‌هایی دارای ضعف هستند.

سعدی پور با بیان اینکه سنجش باید ارزیابی بیرونی از عملکرد آموزشی انجام دهد، خاطرنشان کرد: روش سنجش بیرونی می تواند آسیب‌ها را مشخص کند. باید روش‌های جدیدی برای ارزشیابی بیابیم که باعث ایجاد انگیزه تحصیل و ارتقاء عملکرد دانش‌آموزان شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.