به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی میراث فرهنگی ، گردشگر و صنایع دستی مازندران ، سیف الله فرزانه افزود که با این میزان سرمایه گذاری ، یکهزار و ۲۷۶ مجموعه اقامتی، پذیرایی و تفریحی به بهره برداری رسید.

وی گفت : افتتاح این مجموعه ها به اشتغال مستقیم سه هزار و ۴۱۲ نفر منجر شد تا آمار اشتغال در بخش اقامتی گردشگری مازندران به ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر برسد.

فرزانه توضیح داد : با این تعداد پروژه گردشگری افتتاح شده در مازندران ، در حال حاضر تعداد سه هزار و ۹۵۲ واحد اقامتی، هتل، متل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه بومگردی، خانه مسافر، تاسیسات ساحلی و پذیرایی و سایر تاسیسات دارای پروانه درسطح استان فعال است که نسبت به سال ۹۷، ۴۶ درصد افزایش دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت : با توجه شیوع ویروس کرونا در درآخرین ماه سال گذشته، از ابتدای سال ۹۸ تا پایان بهمن ماه ۷۶ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۹۸۷ نفر شب اقامت گردشگر با میانگین  چهار شب و پنج روز در مازندران ثبت شد که نسبت به سال قبل تر ۳۲ درصد رشد را شاهد بودیم.

فرزانه افزود : همچنین از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آذر ماه ۱۰۶ هزار و ۸۷۳ نفر گردشگر خارجی با میانگین چهار شبانه روز در مازندران اقامت داشتند که این میزان، رشد ۲۴ درصدی را نشان می دهد.

وی همچنین از صدور ۶۵ پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در سال ۹۸ خبرداد و گفت که در مجموع ۱۸۶ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان فعال است که نقش بسیار مهمی در مهاجرت معکوس و رونق گردشگری در روستاهای استان داشته است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.