کامران اصغری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : کارگرانی که کارگاه‌های آنها به دلیل ویروس کرونا و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تعطیل شد، تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به سامانه  bimebikari.mcls.gov.ir برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کنند.
وی توضیح داد : کارگرانی که در این سامانه ثبت نام کردند ، پس از پایش و تایید اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان برای دریافت بیمه بیکاری مقرری مطابق با قانون به تامین اجتماعی معرفی می شوند.
دبیر شورای اشتغال مازندران با اعلام این که نتیجه پایش اطلاعات ثبت نام شدگان بیمه بیکاری از طریق پیامک برایشان ارسال خواهد شد ، اظهار داشت : بیمه بیکاری شامل کارگرانی می شود که کارفرمایان آنها حق بیمه بیکاریشان را در زمان فعالیت به تامین اجتماعی پرداخت کرده باشند و این افراد در تعطیلی اخیر از بیمه بیکاری به میزان حداقل حقوق برخوردار خواهند شد.
اصغری افزود : تامین اجتماعی استان نیز آمادگی پرداخت بیمه بیکاری را مطابق با مصوبه ستاد ملی کرونا به کارگرانی دارد که کسب و کارشان با شیوع ویروس کرونا به تعطیلی کشیده شده است.

 براساس قانون، افراد بعد از بیکار شدن ٣٠ روز مهلت دارند در سامانه درخواست بیمه بیکاری اطلاعات خود را ثبت کنند. آن دسته از افرادی که به دلایل موجه موفق نشوند در موعد مقرر ثبت نام کنند ، در صورت تایید ادله اشان از سوی هیات حل اختلاف ، می توانند تا ٩٠ روز از زمان بیکاری نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه اقدام کنند.
طبق آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون 600 هزار کارگر در کشور برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند.
شیوع ویروس کرونا در مازندران از سی ام بهمن ماه با شناسایی 2 بیمار در بابل شروع شد. این بیماری پس از یک دوره سه هفته ای از زمان شیوع ، در اواخر اسفند ماه به نقطه پیک رسید و از سوم فروردین ماه هم کاهشی شد که همچنان ادامه دارد.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، هم اکنون 570 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های این استان بستری هستند و در 24 ساعت منتهی به روز سه شنبه هم 81 بیمار مبتلای جدید شناسایی و بستری و در همین مدت هم 150 بیمار بستری پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.