پروفسور کوروش نوذری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : باوجود تعطیل بودن کلاس های آموزشی ، برخی دانشجویان بومی از روزهای نخست شیوع ویورس کرونا با حضور در دانشگاه اقدام به تولید ماسک می کنند. 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه چندین دستگاه چرخ خیاطی با اعتبار خود و خیرین خریداری کرده است ،افزود: هر روزه حدود یک هزار و ۲۰۰ عدد ماسک توسط دانشجویان تولید می شود.

به گفته رئیس دانشگاه مازندران بخشی از این ماسک ها برای مصرف کادر اداری دانشگاه  استفاده می شود و بقیه بین مراکز درمانی و خانواده های نیازمند توزیع می شود .

نوذری همچنین به راه اندازی برج تقطیر برای تولید مواد اولیه ضدعفونی کننده در دانشگاه مازندران خبر داد و گفت: این برج تقطیر که سال ها غیر قابل استفاده بود توسط یکی از نخبگان دانشگاه  برای  تهیه اتانول راه اندازی شد. 

وی گفت: این دستگاه توان تولید روزانه ۲۰۰ لیتر الکل ۷۰ درصد را از الکل هفت درصد دارد که برای تولید مواد ضدعفونی کننده کاربرد دارد. 

رئیس دانشگاه مازندران همچنین به خرید سه دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان بابلسر خبر داد و گفت : این دستگاه ها به مبلغ ۲۵۵ میلیون ریال از محل جمع‌آوری کمک‌های جمعی از اعضای هیات علمی عضو شورای صنفی اساتید و هم‌چنین کمک اختصاصی دانشگاه مازندران، تهیه و به شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر اهدا شد.

دانشگاه مازندران یکی از دانشگاه های مادر در کشور است که در با بلسر واقع شده است . از زمان تاسیس این دانشگاه ۵۰ سال  می گذرد و در حال حاضر این دانشگاه ، بیش از ۱۲ هزار دانشجو، ۳۸۶ عضو هیئت علمی ،۵۷ استاد ، ۱۰۷ دانشیار و ۲۰۵ استادیار می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.