دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از دکتر محسن تفقدی گزارش داد: ۱۷ طرح از این تعداد هم‌اینک در مرحله داوری قرار دارند و حتی برخی از آنها برای شروع مراحل اجرای پژوهش پذیرفته شدهاند. 
وی به ارائه طرحهای پژوهشی در حوزه مداخلات دارویی طبیعی و شیمیایی بیماری کرونا اشاره و بیان کرد: تاکنون ۱۰ طرح از مجموع آثار دریافتی پذیرفته شده در همین ارتباط از سوی هیات داوران به تصویب رسیده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: موضوع این ۱۰ طرح مصوب طرححهای پژوهشی مداخله‌ای دارویی طبیعی، شیمیایی، سنتی و موارد مشابه هستند که هم‌اینک آزمایشهای آنها در حال انجام است.
وی ادامه داد: فعالیتهای معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه مبارزه با ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا شامل دو حوزه اقدامات پژوهشی و فناورانه است.
دکتر تفقدی گفت: طرحهای پژوهشی و فناوری در چارچوب داوری‌ و بررسی‌ اخلاقی به‌ شکل مجازی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. 
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی در شرق کشور دارای ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۰ هزار پرسنل بهداشتی و درمانی است. این دانشگاه دارای معاونتهای بهداشتی، درمانی، پژوهشی، غذا و دارو، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی است. ۳۰ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶۱ رشته و در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد، متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف پزشکی مشغول تحصیل هستند. دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۵ شبکه بهداشت و درمان، هفت دانشکده،  ۴۶ مرکز تحقیقاتی و ۲۳ بیمارستان را زیر پوشش دارد. دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دانشکده های پرستاری و مامایی، پزشکی، بهداشت، پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی تحصیل می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات‌رسانی به چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی بر عهده دارد. بقیه جمعیت این استان زیر پوشش خدمات پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، گناباد، سبزوار، نیشابور و تربت‌جام هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.