مجتبی خلوصی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: غربالگری کرونا از ۲۵ اسفند پارسال در این شهرستان آغاز شده که ۶۰  تن از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شامل کارشناس ستاد، کارشناس ناظر، بهورز، ماما و مراقب سلامت از طریق سامانه ۴۰۳۰ اجرای این طرح را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه یکپارچه بهداشت، با شهروندان تماس گرفته و از آنان سووالاتی در خصوص علایم مربوط به ابتلای به ویروس کرونا می پرسند.

وی رکن اصلی این طرح را پیشگیری و شناسایی افراد در معرض خطر عنوان کرد و گفت: این طرح ملی برای مسدود کردن سطح نفوذ ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن اجرا شده است.

خلوصی افزود: در سامانه ملی پایش کرونا به نشانی  Salamat.gov.ir ، پس از پرسش‌هایی از مردم، نتیجه آلوده بودن یا نبودن آنها به ویروس کرونا تشخیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه موارد مشکوک به بیماری کرونا در این شهرستان در حال پیگیری است، ادامه داد: شهروندانی که تاکنون از طریق سامانه ۴۰۳۰ با آنان تماس گرفته نشده است می‌توانند با مراجعه به پایگاه بهداشت منطقه، اطلاعات خود را ثبت کنند. 

شهرستان مه‌ولات دارای یک بیمارستان دولتی، چهار پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی درمانی  به مردم ارایه می‌دهند.

فیض‌آباد مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه‌ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.