به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه قاسمی طوسی با اشاره به ظرفیت سمن‌ها در حوزه‌های مختلف ازجمله افزایش آگاهی عمومی جامعه و فرهنگ‌سازی در این شرایط خاص، گفت: از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از سمن‌های فعال در این حوزه خواسته شد ضمن ارائه ایده‌های خلاقانه ای که در شرایط امروز جامعه با کمترین هزینه قابل اجرا است و با طراحی پوسترهایی با مضامین آموزنده و آگاهی‌بخش و انتشار آن در فضای مجازی با فرمت قابل چاپ، در افزایش آگاهی عمومی جامعه مشارکت فعال داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری افزود: چالش «کروناویروس» چالشی به معنای واقعی کلمه بی‌سابقه است و با توجه به قدرت ماندگاری بالا و شیوع سریع این ویروس، دولت و حاکمیت به‌تنهایی نمی‌تواند آن را مهار کند و آحاد مردم و در رأس همه، سازمان‌های مردم نهاد باید کمک کنند و ضمن ارائه ایده‌های خلاقانه و آگاه کردن دیگران به رعایت نکات بهداشتی لازم و ماندن در خانه با روش‌های هنرمندانه و مبتکرانه، به دولت و همچنین کادر درمان کمک کنند تا چرخه شیوع شکسته شود.

وی در همین زمینه تأکید کرد: آگاهی عمومی جامعه برای رونق دادن به کسب و کارها در دوران کرونا و در خانه ماندن و سرگرم شدن و طیف گسترده‌ای از امور باید بالا برود؛ به بیان دیگر، اگر دانش عمومی مردم در این زمینه‌ها افزایش یابد، خطای آنان نیز کاهش می‌یابد و بهداشت فردی را بیشتر رعایت خواهند کرد و برای امور غیرضروری بیرون نخواهند آمد و از ماندن در خانه نیز خسته و کلافه نخواهند شد و حتی قادر به رونق کسب و کار خود در چنین شرایطی خواهند بود.

قاسمی طوسی با اشاره به ملی بودن این طرح، خطاب به سمن‌های حوزه زنان و خانواده استان مازندران گفت: انتظار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از سمن‌هایی که از خدمات معاونت در مقاطع مختلف از قبیل شرکت در دوره‌های آموزش رایگان برخوردار و توانمند شدند این است که در چنین شرایطی به‌عنوان رابط بین مردم و دولت عمل کنند و برابر اساسنامه، مسئولیت اجتماعی را که در قبال مردم دارند را به انجام برسانند و در افزایش آگاهی مردم مشارکت کنند.

وی همچنین گفت: معاونت امور بانوان ریاست جمهوری ۶ حوزه را برای تنظیم این پوسترهای آموزشی و طرح‌های خلاقانه تعیین کرد و هر کدام از سمن‌ها باتوجه به زمینه فعالیت و بر اساس اساسنامه خود، می‌تواند یک، دو و یا همه آنها را انتخاب و مشغول فعالیت شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران همچنین حوزه‌های شش‌گانه مورد نظر را «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری»، «تعمیق باورهای دینی و تحکیم خانواده»، «اشتغال و کار آفرینی»، «بهداشت و سلامت»، «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» و «محیط زیست» معرفی کرد و گفت: سمن‌ها با توجه به زمینه کاری خود، جهت کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه، رونق اقتصاد. کسب و کارها در این دوران و سرگرمی‌های سالم و سازنده برای دوران قرنطینه، طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و اثرگذار و قابل اجرای را پیش‌بینی و در قالب پوسترهای جذاب (در فضای مجازی و قابل استفاده در برنامه‌های موبایلی و همچنین با فرمت قابل چاپ) طراحی و در اختیار عموم قرار دهند.

طوسی گفت: سمن‌ها می‌توانند علاقمندی‌شان را بر اساس تقسیم‌بندی شش‌گانه اعلام و فعالیت‌های حوزه کاری خود را جمع‌آوری کند تا از طرف دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به معاونت زنان ریاست جمهوری انعکاس داده شود.

وی در پایان گفت: این طرح در اختیار دفتر اجتماعی استانداری مازندران نیز قرار داده شد تا دیگر سمن‌ها نیز مشارکت کنند و توان و ظرفیت خود را در طرح ایده‌های خلاقانه در شرایط خاص به کار بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.