محمود زحمتکش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پرونده‌های اورژانس اجتماعی دامغان به منظور بررسی مشکلات جامعه هدف شامل زوج‌های متقاضی طلاق، افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد ، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خود کشی کرده اند، کودکان کار و خیابانی، مبتلایان به اختلال هویت جنسی و دختران و پسران فراری از منزل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: خدمات اورژانس اجتماعی به صورت حضوری و تلفنی است و حدود هفت هزار نفر از خدمات تخصصی و مشاوره‌ای مرکز به صورت کامل رایگان استفاده کردند. 

زحمتکش اظهار داشت: اورژانس اجتماعی از مرکزهای وابسته به اداره بهزیستی است که بودجه این مرکز از قسمت معاونت امور اجتماعی تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: فعالیت این مرکز در امور آسیب دیدگان اجتماعی در زمینه های مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

زحمتکش، هدف از ایجاد اورژانس اجتماعی را رفع مشکلات اجتماعی به صورت تخصصی عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات اجتماعی در اورژانس اجتماعی محدود به مکان و زمان نیست و کاهش دیوان سالاری اداری، تجمیع خدمات و هماهنگی بین کلیه واحد های مربوطه از دیگر اهداف این مرکز است.

وی یکی از راه های برقراری ارتباط با این مرکز را تماس با سامانه ۱۲۳ عنوان کرد و گفت: تعداد تماس برقرار شده با مرکز اورژانس اجتماعی دامغان در سال گذشته ۲هزار و ۳۰۰ تماس بود.

زحمتکش خاطر نشان کرد: این مرکز قصد دارد تا مداخلات روانی، اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی کم کند که تا کنون نیز در بحث پیشگیری از وقوع جرم نقش مهمی را ایفا کرده است.

رییس اداره بهزیستی دامغان بیان کرد: فرهنگ استفاده از این مرکز در جامعه نهادینه شده است و در کنار شناسایی افراد آسیب دیده، بسیاری از افراد با مراجعه شخصی و یا معرفی اشخاص، این مرکز را در رفع مشکلات یاری می‌کنند.

مرکز اورژانس اجتماعی دامغان دارای یک دستگاه خودروی ویژه و هشت نیروی تخصصی است که در خیابان شهید فلاحی قرار دارد.

در اسفند٩٨ پایگاه خدمات اورژانس اجتماعی دامغان با خدمات متعددی از قبیل شناسایی آسیب‌ها، مشاوره، پیشگیری و درمان، رصد آسیب‌های اجتماعی در محله‌های کم برخوردار، ارائه کمک‌های مالی به افراد آسیب‌دیده و زنان بدسرپرست و بی سرپرست راه‌اندازی شد. 

سه هزار و ۲۳۸ خانوار دامغانی از مددجویان بهزیستی این شهرستان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.