به گزارش ایرنا، عابدین گراوند روز سه شنبه در جلسه کمیته آسیب های اجتماعی در سالن جلسات فرمانداری، با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه، اظهار داشت: طلاق، اعتیاد، بیکاری و خودکشی مهمترین آسیب های اجتماعی در شهرستان سلسله هستند که باید برنامه ریزی مناسبی از سوی دستگاه های مرتبط برای کاهش این آسیب ها صورت بگیرد.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی و فراگیری استفاده از آن در میان افراد جامعه و ضرورت کنترل استفاده از این فضا در میان افراد خانواده، بیان کرد: بیکاری و فشارهای اقتصادی به علت افزایش تحریم های ظالمانه دشمنان، نبود فضاهای ورزشی و تفریحی و عدم پیروی از سبک زندگی اسلامی مهمترین فاکتورهایی هستند که سبب عدم تاب آوری زوجین و افزایش آمار طلاق شده است.

گراوند با تاکید بر لزوم استفاده از مشاورههای قبل از ازدواج و ارائه آموزش های لازم به زوجین، ادامه داد: بانوان نیمی از جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند اما اکثر آنها فاقد منبع درآمدی برای گذران زندگی هستند و در همین راستا، ایجاد صندوق های خرد زنان می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال برای بانوان و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از این مشکلات داشته باشد.

وی افزود: مشارکت مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است و این مشارکت با حساس‌سازی و بهبود آگاهی جامعه نسبت به خطرات این آسیب‌ها ایجاد می‌شود.

معاون سیاسی فرمانداری سلسله پیروی از سبک زندگی اسلامی، دوری از تجملات، افزایش فضاهای فرهنگی و ورزشی به منظور ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و کنترل استفاده جوانان از فضای مجازی توسط والدین را مهمترین عوامل در کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد که باید به تفکیک برای آنها راهکارهای مناسبی از سوی ادارات مرتبط همچون بهزیستی، شبکه بهداشت و ورزش و جوانان ارائه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.