حسن پورقربان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : غربالگری نقش ارزنده در شناسایی افراد مبتلا به کرونا و نیز پیشگیری از ابتلا و قطع زنجیره انتقال دارد و افراد مشکوک به کرونا پس از شناسایی از طریق غربالگری، مورد پیگیری بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرند.

وی توضیح داد : ۲ هزار و ۵۰۰ بسیجی در بهشهر روزانه غربالگری کرونا را در مناطق محروم انجام می دهند تا بتوانند بیماران و افراد در معرض خطر کرونا را در این مناطق شناسایی و اطلاعاتشان را در سامانه ثبت کنند و در صورت نیاز کمک های بهداشتی و سلامت به آنان ارائه می شود.

فرمانده سپاه ناحیه بهشهر با اعلام اینکه شکت ویروس کرونا نیازمند عزم ملی و تلاش همگانی است ، گفت : با توجه به شیوع ویروس بیماری کرونا، با هماهنگی بهداشت و درمان، بسیجیان برای غربالگری و ثبت اطلاعات مردمی در مورد این بیماری بسیج شدند.

پورقربان با اشاره به اینکه تاکنون ۶ هزار خانوار بهشهری در طرح بسیج ملی غربالگری کرونا شرکت کردند ، افزود : با توجه به آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ضرورت همکاری مردم در این طرح، امیدواریم شاهد مقابله بیش از گذشته تا ریشه کنی کرونا باشیم.

وی گفت : راهبرد اصلی در شکست کرونا توجه به شعار «در خانه بمانیم» است که مشارکت مردم  در مقابله با این بیماری موثر است وحذف ترددهای غیرضروری، خودداری از مسافرت و نیز اجتناب از برگزاری و حضور در اجتماعات می‌تواند در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مفید باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.