حجت‌الاسلام رضاعلی خلفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر اقدام و نقشی هرچند به ظاهر کوچک و اندک می‌تواند سهم مهمی در غلبه بر این بیماری و خروج از بحران کرونا داشته باشد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان گفت: وقوع بحران در هر کشوری، امری طبیعی بوده و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و امروز کشور ما با بحران شیوع بیماریِ مُسری کرونا مواجه شده که کادر پزشکی، بهداشتی و درمانی کشور در خط مقدم مقابله و مبارزه با این ویروس قرار دارند.

وی با بیان اینکه باید پذیرفت که فقط متولیان بهداشت و درمان نباید با این بحران مقابله کنند، اظهار داشت: همه ما و اقشار مختلف مردم در کنار مسؤولان، سهمی در خروج از این بحران داشته و هر آنچه در توان داریم باید مشارکت کنیم تا هر چه سریعتر بتوانیم از شرایط کنونی عبور کرده و هزینه‌های جانی و مالی ناشی از این ویروس را به حداقل برسانیم.

خلفی با بیان اینکه اصحاب حوزه در مقابله با ویروس کرونا در ۲ بخش برای خود وظایفی قائل هستند، خاطرنشان کرد: بخش اول در داخل حوزه‌های علمیه است که طبق هشدارها و توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمام کلاس‌های حضوری طلاب در سطح استان تا اطلاع ثانوی تعطیل شده تا با پرهیز از تجمعات به قطع زنجیره انتقال ویروس، کمک شود.

وی تصریح کرد: البته اکثر برنامه‌های درسی طلبه‌ها توسط اساتید محترم و به صورت مجازی برگزار شده و آموزش، فعال است.

خلفی ادامه داد: اساتید با شاگردان خود در ارتباط بوده و بازخورد این ارتباط را از مدیران مدارس علمیه دریافت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: مورد بعدی، رعایت تمام موارد بهداشتی در محل کار است و همکارانی که در حوزه‌ها حضور پیدا می‌کنند با جدیت تمام نسبت به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی خود اهتمام ورزیده و مراقبت لازم را دارند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان، بخش دوم وظایف حوزویان را مربوط به خارج از فضای حوزه و در اجتماع خواند و گفت: اساتید حوزه ابتدا خودشان به هشدارها توجه کرده و توصیه‌ها را رعایت می‌کنند و سپس با برنامه‌های مختلف از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها، عموم جامعه را توجیه می‌کنند که توصیه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: به تمام اطرافیان و مخاطبان تاکید می‌شود که تا حد امکان از منازل خود خارج نشده و مراودات اجتماعی را لغو و در صورت ضرورت نیز به حداقل ممکن برسانند.

خلفی تصریح کرد: به‌رغم در پیش بودن عید سعید نوروز و سنت ایرانیان مبنی بر دید و بازدید با توجه به شرایط بحرانی کنونی کشور، همگان خود را ملزم به رعایت مسائل بهداشتی دانسته و به جا آوردن این سنت را به زمان دیگری بعد از فروکش کردن بیماری کرونا موکول می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مهمترین توصیه‌ها این است که شهروندان ماندن در خانه را به فرصتی برای مطالعه و تقویت بنیه علمی خود اختصاص دهند و نهایت استفاده را از این روزها داشته باشند.

خلفی افزود: در کنار رعایت این مسائل و توصیه‌ها، شماری از طلبه‌ها در اقدامی جهادی و کمک به مسؤولان برای از بین بردن بیماری کرونا نسبت به ضدعفونی کردن معابر و محله‌ها اقدام می‌کنند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان گفت: ملت ایران همیشه در بحران‌ها در کنار مسؤولان بوده و امروز نیز خوشبختانه جوانان جهادی، اعضای هیات‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج و طلبه‌ها مسؤولان را تنها نگذاشته و برای خروج بیماری کرونا تلاش می‌کنند.

وی اظهار داشت: حوزویان با این اقدامات، حس انسان‌دوستانه و مسؤولیت‌پذیری خود را به نمایش گذاشته و نشان می‌دهند که هیچکس نباید تماشاگر حوادث و اقدامات مسؤولان باشد بلکه هرکس سهمی در مواجهه با مشکلات دارد.

خلفی خاطرنشان کرد: همانگونه که مردم در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بعدها در حوادثی مانند زلزله و سیل و بحران‌های مختلف محلی و منطقه‌ای، مشارکت داشته‌اند امیدواریم از این بحران نیز گذر کرده و پیروزی بر بیماری کرونا افتخاری نه فقط برای جامعه پزشکی بلکه برای تمام ملت ایران باشد تا بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی این ویروس منحوس هرچه سریعتر از بین برود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.