فرزانه برخوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همت بهورزان خانه‌های بهداشت روستایی و مراقبان سلامت در پایگاهای سلامت شهری، در قالب طرح غربالگری کرونا تا امروز  این تعداد غربالگری سلامت شده‌اند.

وی ادامه داد: در شهر جیرفت نیز طرح غربالگری کرونا با همکاری کارشناسان بهداشتی و مراقبان سلامت در مرکز شماره سه در حال اجراست.

رییس مرکز بهداشت جیرفت تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح شناسایی موارد مشکوک و بیمار، همچنین ارائه آموزش و مشاوره تلفنی به عموم مردم است.

وی اظهار داشت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه خودمراقبتی کرونا به نشانی salamat.gov.ir و پاسخ به پرسش‌های ساده غربالگری بیماری کرونا (کووید۱۹) نظام سلامت کشور را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه برای مقابله با ویروس کرونا یاری کنند.

از اول اسفندماه تا پایان روز سوم فروردین‌ماه سال جاری ۳۰۰ نفر مورد مشکوک در جنوب کرمان بستری شده‌اند که از این تعداد ۲۷۰ نفر ترخیص و تنها پنج مورد مثبت اعلام شده است.

در سطح استان کرمان ۸۴۴ مورد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند ۹۸ تحت آزمایش قرار گرفتند که ۱۷۷ مورد بیمار قطعی کرونا شناسایی شده است.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.