معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای شناسایی و ویزیت افراد مشکوک به کرونا این درمانگاه در مجتمع ورزشی شهدای مخابرات در کمربندی شرقی بابل از ۸ صبح الی ۱۲ شب به مدت ۱۶ ساعت آماده شده است.

دکتر مصطفی جوانیان افزود: بیمارانی که در این درمانگاه ویزیت شده اند اگر نیاز به بستری شده باشند به بیمارستان ها ارجاع و در غیر این صورت مشاوره های لازم به آنها ارائه می شود.

وی بیان کرد: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باید هر چه زودتر بیماران شناسایی شده و روند درمان آنها به سرعت انجام گیرد که به همین منظور برای سهولت دسترسی شهروندان و کم شدن حجم مراجعات به بیمارستان های بابل این درمانگاه راه اندازی شد.

در آخرین گزارش ارائه شده از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل، تاکنون بیش از  ۱۱ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا از سوی مراکز درمانی این شهرستان پذیرش شدند و یک هزار و ۸۱۵  بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل بستری و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل که دارای شش بخش و هفت شهر می باشد که  سومین هفته خود را در وضعیت قرمز می گذراند و از مردم خواسته شد برای شکست کرونا از خانه خارج نشوند.

هم اکنون  آخرین آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی  حدود ۳۰۰ نفر است که در طول روز حدود ۴۰ الی ۵۰ نفر ترخیص  و کمتر از این تعداد نیز بستری می‌شوند و باید این نکته هم گفته شود که در یک هفته اخیر آمار بیماران کرونایی در بیمارستان های بابل  رو به کاهش را نشان می دهد.

با توجه به این موضوع رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اواخر هفته جاری  از احتمال موج دوم شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: شهروندان در اجتماعات حضور نیابند و بهداشت فردی را رعایت کنند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هفت بیمارستان آموزشی درمانی شامل بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.