نوید دانایی روز  پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آزمایشگاه تشخیصی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهر سمنان صرفا از بیماران مشکوک در بخش بستری مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان با توجه به تشخیص پزشک نمونه گیری‌ می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: برای تشخیص ویروس کرونا از مخاط حلق بیماران مشکوک به ابتلا به ویروس نمونه‌گیری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ایجاد آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در شهر سمنان موجب تسریع در تشخیص بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان شده و ادامه درمان نیز آسان تر انجام می‌گیرد.

دانایی تصریح کرد: افتتاح مرکز تشخیص ویروس کرونا در سمنان نیاز ارسال آزمایش‌ها به استان تهران را رفع کرده و نتیجه آزمایش پس از ۶ ساعت اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سمنان، مهدیشهر، گرمسار، آرادان، سرخه و دامغان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۲۰ میلیارد ریال برای بهسازی، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان سمنان هزینه شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.