به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز مهدی‌زاده، صبح شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهارکرد: از دوشنبه هفته گذشته تا امروز ظهر ۴۱ هزار و ۹۸۷ خانوار خراسان‌جنوبی به صورت تلفنی غربالگری کرونا شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: این تعداد شامل ۱۶۳ هزار و ۷۴۹ نفر است که حدود ۱۷ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی را شامل می‌شود.

مهدی‌زاده ادامه‌داد: از این تعداد که مورد غربالگری واقع شدند حدود ۱۴ هزار و ۷۱۵ نفر بر اساس شرح حالشان مشکوک تشخیص داده شدند که از این میزان ۴۷۵ نفر به پزشک مراجعه کردند.

وی افزود: از این ۴۷۵ نفر تعداد ۳۱۶ نفر بعد از بررسی‌های پزشکی فاقد هرگونه مشکل، ۱۴۵ نفر نیازمند مراقبت در منزل تشخیص داده شدند و ۱۴ نفر نیز مشکوک به کرونا بودند که برای آزمایش‌های بیشتری به مراکز درمانی ارجاع شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از نظر تأمین داروهای مورد نیاز برای درمان بیماران کرونا هیچگونه مشکلی نداریم، گفت: طرح غربالگری بیماری کرونا را تا رسیدن به نتایج مطلوب چه به صورت خود اظهاری و چه به صورت تلفنی ادامه می‌دهیم.

مهدی‌زاده یادآور شد: رسیدن به اهداف طرح غربال‌گری بیماری کرونا نیازمند همکاری و همیاری همه مردم است.

وی گفت: هم استانی‌های عزیز توجه و مد نظر داشته باشند که هیچ وقت همکاران ما در مراکز جامع خدمات سلامت از طریق تلفن همراه برای غربال‌گری با آنان تماس نمی‌گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.