کمک های خیرین در روزهای اخیر بسیار هدفمند در حال انجام است و براساس نیازی که دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام می کند، اقدام می شود.

یکی از اقلامی که دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام نیاز کرد کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی بستری که مشکل حاد تنفسی دارند، می باشد که خیرین در این راستا پیشگام شده و امروز با اهداء ۴۰ دستگاه کپسول ، بخشی از نیازهای بیمارستان های دولتی بابل را برطرف کردند.

همچنین در این روز  ۱۲۸ دست لباس محافظ، ۷۰۰ شیلد محافظ صورت و بیش از ۵ هزار پاکت نوشیدنی به کادر درمانی بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل اهداء شد.

همچنین شماره کارت «۶٠۳۷۹۹۷۵۹۹٠۹۶۱۸۸» با عنوان «ستاد مردمی مبارزه با کرونا»در بابل  آماده دریافت کمک‌های مردمی برای رفع نیازهای بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای یکهزار و ۵۰ تخت است که هم اکنون با بستری حدود بیش از ۴۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های مرحوم میناگر، شهید یحیی نژاد و روحانی بابل با این بیماری دسته و پنجه نرم می کند و چند نفر نیز در این شهرستان جانشان را از دست داده اند.

علاوه برآن تعداد زیادی از بیماران در شهرهای و روستاهای بابل در خانه های خودشان با ویروس کرونا در قرنطینه بسر می برند که دچار مشکلات زیادی همچون کمبود اقلام بهداشتی و مواد غذایی هستند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل با توجه به وضعیت موجود بیمارستان های بابل و کمبود کادر درمانی هفته جاری طی فراخوانی از داوطلبان جهادی و بسیجی با نام نوع همکاری مورد تقاضا اعم از پرستار بهداشت یار،خدمات، تاسیسات فنی درخواست کمک کرد.

فرماندار بابل هفته گذشته این شهرستان را با توجه به شیوع ویروس کرونا و  افزایش آمار مبتلایان به این بیماری، وضعیت قرمز اعلام کرد و از مردم خواسته شد از منازل خارج نشوند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

شهرستان بابل با جمعیت ۵۳۶ هزار نفری یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های مازندران است که دارای ۶ بخش و هفت شهر است.

هفت بیمارستان آموزشی درمانی هم اکنون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات درمانی مورد نیاز را به بخشی از مردم مازندران ارائه می دهد.

 این بیمارستان ها شامل آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.