به گزارش خبرنگار ایرنا ، این مراسم از ساعت ۱۳ از سه راه درویش یا ابتدای روستای ساروکلای قائمشهر آغاز می شود و در آرامگاه ساروکلا - زادگاه استاد خوشرو - پایان می یابد.

همچنین مراسم سوم و هفتم استاد خوشرو نیز به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا، برگزار نمی شود و همه برنامه ها در مراسم فردا تجمیع شده است.

استاد خوشرو شنبه شب پس از تحمل یک دوره ۲ ساله بیماری در سن ۷۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

نوازنده و خواننده پیشکسوت مازندرانی در زمان درگذشت در منزل حضور داشت و از مدتی پیش وضعیت بیماریش رو به وخامت گذاشته بود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پیامی که دقایقی پس از درگذشت استاد خوشرو منتشر کرد ، این ضایعه بزرگ و جانسوز را به شهروندان مازندرانی بویژه اهالی فرهنگ و هنر تسلیت گفت.

عباس زارع در پیامش خبر درگذشت استاد ابوالحسن خوشرو را " سنگین و جانسوز " توصیف کرد و نوشت : استادابوالحسن خوشرو  سرمایه‌ای از فرهنگ و هنر مازندران،  آخرین آواها و نواها را خواند و نواخت و از دیار خاک کوچ کرد و ضایعه‌ای دیگر برای هنر موسیقی بومی مازندران بر جای گذاشت. 
وی افزود : استاد خوشرو ، آوازها و نغمه‌هایی را که با جان و زندگی مردم پیوند خورده است، در قلب خود داشت و در انتقال آن به نسل جوان و معرفی موسیقی اصیل بومی مازندران که ریشه در تاریخ و فرهنگ غنی و دیرپای این دیار دارد، جدیت ستودنی داشت. 

زارع تاکید کرد : موسیقی مازندران گرچه هنرمند ارزشمند و تاثیرگذاری را از دست داده، اما آواها و نواها و اجرای‌های به یادماندنی‌ اش همیشه در یادها خواهند ماند. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ابراز امیدواری کرد که " با ثبت آثار ارزشمند این هنرمند بزرگ موسیقی بومی مازندران که بخشی مهمی از تاریخ و فرهنگ این سرزمین است، همه نغمات و آواهای دلنشین موسیقی اصیل مازندران حفظ و بیش از گذشته معرفی و ارائه شود ".

استاد ابوالحسن خوشرو، از سال ۱۳۹۶ درگیر بیماری شد و طی این مدت با وجود نقاهت ، فعالیت‌های موسیقایی خود را متوقف نکرد. حاصل فعالیت‌های او در این مدت خواندن قطعات آلبوم‌های "موسیقی حماسی و آیینی مازندران" اثر نبی احمدی و "چِم" به آهنگسازی سیاوش طالبی بود.
استاد خوشرو چندی پیش نشان درجه یک هنر را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.
وی همراه با استاد فقید احمد محسن‌پور از چهره‌های برجسته و اثرگذار در احیای موسیقی مازندران بود که بیش از پنج دهه از عمر خود را صرف اعتلای فرهنگ موسیقایی مازندران کرد.
از این هنرمند نامی موسیقی مازندران ده‌ها قطعه موسیقی و آلبوم بومی به جای مانده است.
خوشرو متولد ۱۴ دی ۱۳۲۵ بود و در سال ۱۳۳۹ یک گروه موسیقی با همکاری برادرانش فرج‌الله خوشرو و عبدالله خوشرو و همچنین احمد محسن‌پور تشکیل داد.
او از سال ۱۳۴۵ با رادیو مازندران همکاری خود را آغاز کرد و سال ۵۰ با تشکیل گروه موسیقی روجا فعالیت‌های هنری خود را گسترش داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.