رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمیرم در جمع فرهنگ دوستان، معاون عمرانی استاندار اصفهان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: افزون بر سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت این مجتمع هزینه شده است.

مرتضی نادری دره شوری خاطرنشان کرد: قرار بود این ساختمان در دهه فجر سال ۱۳۸۷، یعنی سه سال بعد از کلنگ‌زنی خاتمه یابد اما مشکلات زیاد و نبود یا کمبود اعتبار باعث شد این افتتاح سال‌ها به عقب بیفتد.

به گفته وی، در سال جاری و اواخر سال ۹۷ با تامین اعتبار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعتبارت تملک دارایی‌های شهرستان بالاخره ۳درصد کار باقی مانده احداث مجتمع به اتمام رسید و بعد از تجهیز بخش های متعدد، امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز تصریح کرد: تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری چندمنظوره سمیرم مهمترین موضوع فرهنگ دوستان و فرهنگیان این شهرستان بود.

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری خاطرنشان کرد: اساس شکل‌گیری و توسعه در هر جامعهای، فرهنگ آن است بنابراین ایجاد اماکن و مجموعه‌های بزرگ فرهنگی مانند مجتمع غدیر سمیرم راهگشای فعالیت های فرهنگی و محلی برای تجمع هنرمندان و فرهنگ دوستان است.

وی با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: مهمترین شاخصه نظام اسلامی، فرهنگ و کار فرهنگی است و خود انقلاب نیز فرهنگی را شکل داد که امروز شاهد گستره وسیع آن در منطقه و حتی سایر کشورها هستیم.

فرماندار سمیرم هم در همین پیوند اظهار داشت: ۶۰۰ میلیارد ریال در ایام‌الله دهه فجر امسال به منظور راه‌اندازی و افتتاح ۱۲۰ طرح هزینه شده است.

محمدرضا عسگریان افزود: در ابتدای امسال ۱۰ میلیارد ریال برای اتمام کار ساخت این مجتمع از محل تملک دارایی ها اختصاص یافت تا امروز شاهد افتتاح آن در جمع خود فرهنگیان و هنرمندان باشیم.

به گفته وی، توان رسانه‌ای، جامعه عشایری بویژه صنایع دستی و بومی، هنرمندان عرصه‌های موسیقی، تئاتر و کتاب بویژه قرآن کریم، ظرفیت‌های خوبی برای استمرار بهتر فعالیت‌های با کیفیت و تلاش مضاعف در این شهرستان است.

نمایشگاهی از آثار نقاشی و عکس هنرمندان حسن آصفی، بهاره کامکار، حمید رشیدی و باران کوثری در گالری مجتمع فرهنگی و هنری سمیرم برپا شده بود که مورد بازدید حاضران در این جمع قرار گرفت.

سمیرم زادگاه بزرگان و عالمانی همچون خطاط بزرگ جهان اسلامی شیخ حبیب‌الله فضایلی، حکیم جهانگیرخان قشقایی و نقاش باشی سمیرمی است.

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.