سردار عبدالله ملکی درگفتگو با خبرنگار مهر درباره یادمان هفت تپه اظهار داشت: سال ۶۴ منطقه هفت تپه در اختیار لشکر ۲۵ کربلا قرار گرفت تا در زمینه آموزش، پشتیبانی به عنوان عقبه لشکر فعالیت کند و با کمک مردم استان، این منطقه ساخته شده است.

وی افزود: رزمندگان ما خاطرات زیادی از منطقه هفت تپه دارد و در دوران دفاع مقدس ۷۲ شهید از مازندران در این منطقه تقدیم شده است، همچنین استان خوزستان ۱۴ شهید و کهکیلویه و بویر احمد ۱۲ شهید و استان سمنان ۴۰ شهید تقدیم کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه پنج نفر از احیاگران هفت تپه جزو شهدای مدافع حرم هستند، گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس انتظار دارند احیای منطقه هفت تپه تداوم یابد.

سردار ملکی با اظهار اینکه احیای هفت تپه احیای یادمان هفت تپه جزو انتظارات است از تشکیل ستاد مردمی احیای هفت تپه خبر داد و گفت: با کسب مجوز، هفت تپه به اردوگاه لشکر ۲۵ کربلا در راهیان نور مبدل می‌شود.

وی افزود: همچنین ۱۵ هکتار زمین تحویل سپاه کربلا شده است و در حال حاضر دو شهید گمنام در یادمان هفت تپه خاکسپاری شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: سال قبل ساخت یادمان هفت تپه کلنگ زنی شد و برای تکمیل آن نیازمند تأمین منابع هستیم.

سردار ملکی یادآور شد: هفت تپه دانشگاه همه رزمندگان بود که واحدهای درسی ایثار و مقاومت را فراگرفته‌اند و نباید مدرسه هفت تپه را فراموش کنیم.

وی افزود: در مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران نیز دو هکتار زمین برای ساخت مجموعه هفت تپه در نظر گرفته شد که ۲۲ سنگر، ۱۴ چادر و مجموعه نمایشگاهی و فرماندهی در دست ساخت است تا به عنوان راهیان نور داخلی برای گردشگران داخلی مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.