علینقی حیدریان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال برای ۶۷ هکتار از اراضی ملی که گرفتار تصرف‌های غیرقانونی بود تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شد.

وی ادامه داد: ۶۷  هکتار اراضی ملی گرفتار تصرف در قالب ۳۹ پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: برخی افراد که محل فعالیت و زندگیشان در مجاورت اراضی ملی است به طور مثال یک هکتار از اراضی ملی مجاور باغ را برای توسعه فعالیت تصرف می‌کنند و نمی‌توان به این افراد زمین‌خواری نسبت داد.

حیدریان خاطرنشان کرد: ۹ پرونده مربوط به ۱۹ هکتار تصرف غیرقانونی در عرصه‌های ملی استان سمنان امسال اجرای احکام شد و حکم بر خلع ید صادر شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: براساس قانون تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت منابع طبیعی خلع ید و قلع و قمع پیش از ساخت و ساز برعهده این اداره کل است و از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال  ۲۴ فقره پرونده به وسعت ۱۳.۵ هکتار در استان توسط اداره‌کل منابع طبیعی رفع تصرف شد.

از ۹.۷ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی استان سمنان، فقط ۳۵۲ هزار هکتار مناطق جنگلی و ۳.۷ میلیون هکتار مرتع است و از ۵.۲ میلیون هکتار بیابان سمنان ۱.۲ میلیون هکتار مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی در ۲۰ نقطه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.