علینقی حیدریان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۹ میلیون هکتار از اراضی ملی استان سمنان دارای سند دفترچه‌ای است و از سال ۱۳۹۳ تاکنون برای ۴۰ درصد اراضی ملی استان سند تک برگی تهیه شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۹ میلیون هکتار اراضی ملی که دارای سند دفترچه‌ای است برای سه میلیون و ۷۲۴ هکتار سند تک برگی تهیه شده است و بیش از پنج میلیون و ۶۴۳ هکتار دیگر باید حدنگاری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: در صورت تخصیص اعتبار اراضی ملی باقیمانده حدنگاری شده و دارای سند تک برگی می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس قانون جامع حدنگاری تمامی اسناد که پیش از این به صورت دفترچه ای بود و تمامی اراضی جدید که در حال دریافت سند است، باید به صورت تک برگی و در قالب طرح حدنگاری تهیه شود.

وی با بیان اینکه  اجرای طرح حدنگاری و تهیه سند تک برگی به دلیل دقت کار از سوءاستفاده‌های احتمالی برخی افراد سودجو که به دنبال تجاوز اراضی ملی و زمین‌خواری هستند پیشگیری می‌کند، افزود: تثبیت حدود مالکیت دولت و جلوگیری از اشتباه اشخاص در تصرف اراضی ملی از دیگر مزایای این طرح محسوب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  خاطرنشان کرد: حدنگاری اراضی ملی موجب شفاف‌سازی، تسریع و تسهیل در اجرای طرح‌ها و جلوگیری از تعارض‌های اجتماعی می‌شود.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.