خلیل آقاجانلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تامین زمین، مهمترین موضوع در حوزه منابع طبیعی برای اجرای عملیات مربوط به اکتشاف معدن، ایجاد شهرک صنعتی و احداث صنایع کوچک است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص معادن، صراحت قانونی نسبت به بوته‌های گَوَن وجود داشته و گون، جزو گونه‌های ممنوعه و از ذخایر ژنتیکی است.

آقاجانلو با اشاره به وجود یک معدن به ازای هر چهار تا پنج هزار هکتار زمین در استان زنجان، افزود: قوانین و دستورالعمل‌ها باید از طریق دستگاه‌های متولی حوزه معدن به معدنکاران ابلاغ شود ضمن اینکه برای جلوگیری از آسیب به مراتع و منابع طبیعی می‌توان از فناوری‌های جدید برای استخراج مواد معدنی استفاده کرد تا نیازی به تجاوز به حریم اراضی نباشد.

وی تصریح کرد: البته سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای استخراج معادن مهم و باارزش، همکاری و همراهی دارد.

آقاجانلو ادامه داد: این مورد با درخواست معدنکار و طی مراحل قانونی و صدور مجوز از سازمان مذکور امکان‌پذیر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در خصوص تامین زمین برای ایجاد صنایع نیز گفت: تاکنون ۷۰۰ هکتار زمین به شهرک‌های صنعتی استان اختصاص یافته اما بسیاری از ظرفیت‌ها خالی و بلااستفاده مانده است.

وی اظهار داشت: با این وجود باز هم زمین، اولین موضوعی است که با ورود سرمایه‌گذار جدید پیگیری می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه احساس می‌شود برخی زمین‌ها فریز شوند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که میانگین اختصاص زمین در کشورهای توسعه‌یافته، پایین‌تر از ایران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.