محمود فیاض بخش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از مجموع هزار و ۴۲ تنظیم و تمدید سند اجارات، تعداد ۵۹۶ سند مربوط به اجاره اولیه و تعداد ۴۴۶ مورد آن مربوط به تمدید اسناد اجاره است.

وی با بیان اینکه کار تنظیم و تجدید اجاره رقبات موقوفات همه ساله و به صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: افراد حقوقی و حقیقی که ‏متصرف املاک و اراضی موقوفه هستند طبق موازین شرعی و قانونی باید حقوق موقوفات را پرداخت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندرود با اشاره به فعالیت سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه، ادامه داد: تمام امور مربوط به بقاع متبرکه و موقوفات در این سامانه انجام ‏می شود که با راه اندازی این سامانه کار خدمت رسانی به مستأجران، متولیان، هیأت امنا و دیگر ارباب رجوعان مرتبط تسریع می‌شود و بویژه نسبت به هزینه کرد موقوفات و بقاع متبرکه نظارت اساسی صورت می‌گیرد.

فیاض بخش با بیان اینکه ظرفیت شهرستان در افزایش قرارداد اجاره موقوفات بالا ست، اما از نظر تعدادنیروی انسانی دچار مشکل هستیم، افزود: دریافت اجاره موقوفات موجب اجرای نیت واقف می‌شود و اوقاف تمامی عوائد موقوفات را بر اساس نظر واقف که در وقف نامه ذکر شده است، هزینه می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندرود بر تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف براساس نیاز روز جامعه تاکید کرد و گفت: از وقف در حوزه تأمین جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی، پژوهشی، علمی و دانشگاهی استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.