قدرت الله ولدی روز پنجشنبه به مناسبت هفته وقف در دیدار با مجموعه اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اظهار داشت: عمل امینانه به وقف یکی از ضرورت‌ها است که نیازمند نظارت مستمر دست‌اندرکاران حوزه وقف است.

وی با بیان اینکه ملایر را در کشور به عنوان شهر واقفان خیراندیش می‌شناسند افزود: موقوفات این شهرستان برکت‌های فراوانی برای مردم داشته اشت که این موقوفات باید طبق نیازهای روز باشد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اقدامات و عملکرد ماندگار اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان و اجرای امینانه نیت واقفان ادامه داد: عرصه‌های متعددی برای وقف وجود دارد که با نظارت بیشتر نیازهای این حوزه باید سنجیده و احصا شود.

ولدی بیان کرد: علاوه بر کمک‌های خوب اوقاف و امور خیریه ملایر در حوزه‌های مختلف، برای ایجاد شهر نمایشگاهی مبل و منبت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان یکی از دستگاه‌های اجرایی بود که تعامل و همراهی خوبی داشت.

وی گفت: همزمان با اربعین حسینی(ع) ۶ موکب در شهرستان ملایر برپا شد که اداره اوقاف و امور خیریه ملایر افزون بر یکصد میلیون تومان به این موکب‌ها کمک کرد که قابل تقدیر است.

دیدار فرماندار ملایر با مجموعه اوقاف و امور خیریه

 هزینه‌کرد یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در حوزه درمان 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز با اشاره به خدمات ماندگار وقف در این شهرستان گفت: امسال ۷۷۰ میلیون تومان برای اطعام‌دهی و روضه‌خوانی در این شهرستان هزینه شد که ۷۵ هزار نفر از آن بهره‌مند شدند.

پژمان جعفری ادامه داد: ۲۴۰ میلیون تومان برای اعزام ۱۱۲ نفر به کربلا هزینه و ۲۶۰ میلیون تومان نیز برای حمایت از ایستگاه‌های صلواتی پرداخت شد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی نیز ۹۶۰ میلیون تومان برای کمک به تحصیل و توزیع نوشت‌افزار برای ۶ هزار دانش آموز نیازمند طبق نیت واقف هزینه شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر همچنین پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان کمک هزینه درمان برای ۷۰۰ بیمار نیازمند و تجهیز، نوسازی و هتلینگ بخش ۲۵ تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات در حوزه درمان برشمرد.

جعفری بیان کرد: امسال برای عمران و آبادانی امامزادگان این شهرستان ۲۰۰ میلیون تومان و برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی حفظ، روخوانی و روان خوانی ۷۵ میلیون تومان در راستای نیت واقف هزینه شد.

وی با بیان اینکه درآمد موقوفات ملایر در خود شهرستان هزینه می‌شود گفت: امسال در ایام اربعین ۱۳۵ میلیون تومان برای کمک به ۶ موکب ملایر پرداخت کردیم که بیشترین حجم کمک‌ها به موکب حضرت فاطمه‌الزهرا(س) بود.

۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.