استان مازندران به دلیل قرارگیری در میان دریا و کوهستان ، دارای شرایط جغرافیایی متنوع جلگه ای و کوهستانی است. با وجود اینکه سکونت مردم مازندران در ارتفاعات فصلی بوده و در زمستان عمدتا خالی از سکنه است، اما برخی از ساکنین به صورت دائم در ارتفاعات زندگی می کنند. 

بنا بر اطلاعات به دست آمده از سوی ستاد انتخابات استان مازندران در حال حاضر شعبات اخذ رای در بخش کوهستانی بلده نور ، ارتفاعات آلاشت سوادکوه ، لاریجان آمل، روستاهای هزار جریب نکا، روستاهای ارتفاعات کلاردشت، کجور نوشهر ، جنت رودبار و جواهرده رامسر و دیگر مناطق کوهستانی استان فعال هستند. 

رئیس ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر تمامی سه هزار و ۸۰ شعبه اخذ رای استان مازندران فعال و در حال جمع آوری آرا هستند.

حسین حسن‌نژاد با اشاره به اینکه در ساعات آغازین صبح انتقال برخی از صندوق های رای با تاخیر در مناطق کوهستانی به دلیل شرایط صعب‌العبور و بارش سنگین برف مواجه شد، گفت: اما هم اکنون صندوق ها در محل مستقر و در حال جمع آوری آرا از مردم هستند.

وی ادامه داد: شعبه های اخذ رای در مناطق کوهستانی نیز همانند دیگر شعب اخذ رای تا پایان مهلت رسمی اخذ رای فعال خواهند بود و پس از آن به شمارش آرا می پردازند.
ادامه روند عادی رای گیری و فرایند انتخابات در حوزه های کوهستانی مازندران در حالی است که هواشناسی همچنان از ادامه شرایط جوی ابری و همراه با بارش برف در این مناطق تا فردا خبر داده است.

در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران در مرحله نهایی صلاحیت ۱۷۱ داوطلب به تایید رسید که طبق آمار ۴۳ نفر تاکنون از ادامه رقابت انصراف دارند و رقابت ۱۲۸ نامزد برای کسب ۱۲ کرسی از ۹ حوزه انتخابیه ادامه دارد.

مازندران ۲۲ شهرستان، ۶۰ بخش و حدود چهار هزار روستا دارد. این استان با ۹ حوزه انتخابیه دارای ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی است. برای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی از حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت این استان، ۲ میلیون و ۴۳۲ هزار واجد شرایط رای دادن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.