محسن خادمی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از بارش سنگین برف در اوایل هفته جاری راه دسترسی به ۴۵ روستای مهاباد مسدود شد که با تلاش‌های شبانه‌روزی عوامل راهداری راه ۳۸ روستا بازگشایی شده و تلاش‌ها برای بازگشایی راه هفت روستای دیگر همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون راه روستاهای «چومل»، «قشقون علیا و سفلی»، «کارگ»، «هه‌رمی»، «اصحاب» و «سیلکه» که بر اثر بارش برف و سقوط بهمن مسدود شده بود با توجه به انتقال اعضای شعبه‌ها و صندوق‌های اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حال برفروبی و بازگشایی است.

وی با اشاره به سقوط بهمن در محور روستایی «چومل» افزود: بامداد امروز در حالی که راهداران مشغول پاک‌سازی محور روستایی «چومل - کیسلان» بودند، سقوط بهمن باعث مسدود شدن مجدد مسیر شد و با تلاش دیگر عوامل اداره راهداری، راننده یک دستگاه بولدوزر که در زیر بهمن مدفون شده بود با اقدام به موقع از مرگ نجات یافت.

«خادمی» در خصوص وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان نیز بیان کرد: پس از شروع بارش برف از شب گذشته، مسیرها توسط عوامل راهداری برف‌روبی و نمک‌پاشی شده اما تردد در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی تنها با زنجیر چرخ ممکن بوده و دید افقی نیز کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

بارش برف، کولاک شدید، وزش باد و سرمای هوا که از روز گذشته در آذربایجان‌غربی آغاز شده، همچنان ادامه دارد و مشکلاتی را برای شهروندان این استان به وجود آورده است.

محور مهاباد - سردشت به طول ۱۲۰ کیلومتر یکی از محورهای حادثه‌خیز آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود که به دلیل کوهستانی بودن آن و داشتن گردنه‌های برفگیر همواره در فصل زمستان با بارش برف و کولاک همراه است.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.