هیات داوران سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی این جشنواره را به محمدحسین مهدویان برای کارگردانی فیلم سینمایی "درخت گردو" اهدا کردند.
مهدویان در مراسم اختتامیه که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد ، پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی گفت: برای من همین که نامم در کنار نام استاد مجید مجیدی به عنوان نامزد قرار گرفته افتخار محسوب می‌شود. همیشه استاد مجیدی را الگوی خودم می‌دانستم و هنوز هم همینطور است.
وی افزود: این جایزه حاصل کار یک گروه است و همه اعضا در کسب این موفقیت دخیل هستند.
کارگردان مازندرانی سینما ضمن قدردانی از پدر و مادرش بابت زحماتی که برای او کشیدند، اظهار کرد : "درخت گردو" روایتی از مصایب یک پدر است و من این جایزه را با یادی از همه‌ پدران داغدیده سال ۱۳۹۸ از حوادث سیل تا حادثه هواپیمای اوکراینی ، به خانواده جان‌باختگان مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان تقدیم می‌کنم.
"درخت گردو" در بخش بهترین بازیگر مرد نیز برای بازی پیمان معادی سیمرغ بلورین دریافت کرد.
مهدویان در دوره سی‌وچهارم فجر جایزه ویژه هیات داوران را برای فیلم سینمایی "ایستاده در غبار" دریافت کرد.
فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز" ساخته مهدویان هم در دوره سی‌وپنجم سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرده بود.
مهدویان امسال برای دریافت نخستین سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی خود با نیکی کریمی برای فیلم "آتابای"،  مرتضی فرشباف برای فیلم "تومان"،  مجید مجیدی برای فیلم "خورشید"، سعید ملکان برای فیلم "روز صف"  و محمد کارت برای فیلم "شنای پروانه" به عنوان نامزدهای کارگردانی جشنواره رقابت داشت.
پریناز ایزدیار و سامان لطفیان دو هنرمند مازندرانی دیگر نیز در بخش‌های بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمبرداری نامزد دریافت سیمرغ جشنواره بودند که موفق به کسب جایزه نشدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.