مردم مرکز استان مازندران امروز سه‌شنبه ۲۲ بهمن با پای پیاده و در زیر باران و سرما همزمان با دیگر شهرهای استان و کشور با پیروزی انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهبری تجدید میثاق کردند.

گذشته از شعارها و پلاکارد هایی که به صورت سنتی در اعلام انزجار از استکبار جهانی و حمیات از امام امت ، شهیدان و رهبری در دست مردم بود ، آنچه بیش از همه به چشم می آمد ، همراهی سالخوردگان و نسل جوان انقلاب در کنار هم برای جشن پیروزی انقلاب بود.

با وجود اینکه دشمن سال ها در پی ایجاد شکاف در میان نسل‌های جدید است به زعم اینکه این نسل خاطره ای از دوران انقلاب و امام امت ندارد و می توان آنان را به راحتی از صف انقلاب جدا کرد ، جوانان مازندران نشان دادند که این آرزوی دشمن رویایی محال بیش نیست.

امروز با وجود این که دهها هزار ساروی در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور داشتند، اما جوانان استان جلوتر از صف انقلاب ایستادند و با فریاد از آرمان های انقلاب پدران خود حمایت کردند. 

علاوه بر جوانان ، حضور نوجوانان و کودکان نیز در همراهی با والدینشان چشم نواز بود ، حضوری که در زیر باران و حتی بدون چتر با مشت هایی گره کرده بیشتر جلوه گری می کرد و این پیام را ارسال کرد که نه فقط یاد انقلاب ، بلکه ارزش ها و دستاوردهای آن را زنده نگه می دارند.

معصومه میرزایی یکی از جوانان ساروی که در راهپیمایی امروز شرکت داشت به خبرنگار ایرنا گفت: شاید من و هم سن و سالانم با انقلاب و سختیها و خون هایی که در آن زمان بر زمین ریخت تا نهضت امام به پیروزی رسد خاطره ای نداشته باشیم، اما انقلاب ما مربوط به نسل خاصی نیست.

وی افزود: انقلاب ما به تاریخ و زمان  مکان محدود نیست ، زیرا ارزش های انقلاب همان ارزش هایی است که پیامبر (ص) و امام حسین (ع) به دنبال آن بودند و جانشان را در راه آن فدا کردند.

میرزایی گفت : همان طور که نهضت عاشورا پایان پذیر و محدود به نسل خاصی نیست، انقلاب اسلامی نیز تا زمانی که ما زنده ایم پایان نمی پذیرد.

سیاوش نعلبندانی از دیگر جوانان ساروی حاضر در راهپیمایی جشن انقلاب ساری اظهار داشت: دشمن به دنبال این است که امروز من و نسل من از انقلاب پدرانمان فاصله بگیریم.

وی گفت: همان طور که دشمن امروز حریص تر و مصمم تر از هر زمان دیگر در مقابل مردم و انقلاب ما صف آرایی کرده است، ما نیز باید قوی تر از دوران انقلاب و جنگ تحمیلی در صحنه حضور داشته باشیم و از انقلاب حراست کنیم.

نعلبندانی با اشاره به اینکه حضور نسل جوان در صحنه انقلاب به واسطه پدران و والدین نیست ، تاکید کرد: ما آمده ایم تا بگوییم هرچند شاید در داخل مشکلاتی داشته باشیم و هنوز ضعف هایی وجود داشته باشد، اما در برابر دشمنان انقلاب و ایران همانند ید واحده عمل می کنیم.

در ادامه راهپیمایی ۲۲ بهمن ساری مردم در میدان امام خمینی مرکز استان تجمع کردند و جالب اینکه جوانان و نوجوانان بیش از سالخورده ها در زیر سرما و بارش تا پایان مرسم ایستادند.

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.