حسین حسن نژاد روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل بهزیستی استان مازندران در ساری افزود: اگر نتوانیم نشاط اجتماعی ، شادابی و امید را به جامعه تزریق و شرایط زیست بهتر را برای جمعیت و گروههای هدفمان در جامعه فراهم کنیم، قطعا در آینده در بخش آسیب های اجتماعی دچار مشکل می شویم.
وی اضافه کرد : امروز جمعیت جوانان جامعه ما برای زیست بهتر نیازمند شور و نشاط اجتماعی است و با این رویه می توانیم آسیب های اجتماعی در کمین جامعه و جمعیت هدفمان را کاهش دهیم.
وی خاطرنشان کرد : هم اکنون آسیب های اجتماعی تهدید کننده جامعه متنوع است و نیاز به راهکارهای متفاوت نیز برای این کار وجود دارد و ما برای کاهش این آسیب ها با تنوع زیاد نیازمند حضور اقشار مختلف با نگاههای تازه در قالب تشکل های غیردولتی برای کمک به دستگاههایی چون بهزیستی داریم.
درک مشترک برای کاهش آسیب های اجتماعی 
معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد: کاهش آسیب های اجتماعی صرفا از عهده یک سازمان و دستگاه،همانند بهزیستی ساخته نیست و نیاز به بسیج همگانی و مسوولیت پذیری تمام دستگاهها و سازمان های دولتی و غیر دولتی به خصوص مشارکت مردمی دارد.
حسن نژاد تصریح کرد: ما برای مشارکت مردم در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به ایجاد درک مشترک و مسوولیت پذیری از سوی تمام اقشار جامعه به خصوص نخبگان داریم تا بتوانند برنامه های خود را در این حوزه در جامعه اجرایی کنند.
وی نقش تشکل های غیر دولتی را در ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردم در کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست و یادآور شد : باید تشکل های غیر دولتی ما بدون هیج محدودیتی گام اساسی برای ایجاد بستر مناسب برای مشارکت تمام آحاد جامعه در کاهش آسیب های اجتماعی اعم از طلاق و اعتیاد فراهم کنند.
حسن نژاد تصریح کرد : سازمان بهزیستی یکی از سازمان ها و نهاد های دولتی پیشگام در شکل دهی تشکل های غیر دولتی در استان مازندران محسوب می شود و باید این رویه در سایر دستگاهها و سازمان های دیگر نیز با نگاه مسوولیت پذیری جامعه دنبال شود.
رییس شورای اطلاع رسانی استان مازندران گفت : اگر جامعه نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی و حتی پیشگیری از آن وارد کارزار نشود، مراکز بهزیستی ما در سطح استان های کشور باید تبعات آسیب های اجتماعی را بر دوش بکشند و هزینه های جانبی آن را متحمل شوند.
حسن نژاد از اضطراب به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی تهدید کننده جوانان پشت کنکوری دانست و اضافه کرد : در شرایط فعلی به دلیل تجاری شدن برخی فعالیت های آموزشی در سطح کشور جوانان و نوجوانان ما دچار اضطراب و استرس می شوند که محل پذیرش این افراد در پایان به بهزیستی ختم می شود.
وی اضافه کرد: این در حالیست که برای کاهش این بخش از آسیب های اجتماعی باید نظام آموزشی ما طرح های پیشگیرانه را برای کاهش اضطراب و استرس در فعالیت های آموزشی دنبال کند.
پزهیز از نگاههای سیاسی در بهزیستی 
مدیرکل  جدید بهزیستی استان مازندران می گوید : سازمان متبوعش به عنوان یک سازمان و نهاد اجتماعی باید برای ارایه خدمات بهتر به جمعیت هدف خود از نگاههای سیاسی به دور باشد.
دکتر فرزاد گوهر دهی در آیین معارفه خود گفت: اگرچه همه ما نگاهها و سلایق سیاسی متفاوتی داریم، ولی سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد اجتماعی نیازمند نگاههای تخصصی برای کاهش آسیب های اجتماعی دارد.
وی شفاف سازی را از برنامه های خود در بهزیستی بیان کرد و اظهارداشت: اگرچه سازمان بهزیستی از مدت ها قبل طرح شفاف سازی عملکردها و برنامه ها را با الکترونیکی کردن پرداخت ها و سایر فعالیت ها در دستور کار قرار داده، ولی در مدیریت جدید شفاف سازی عملکردها و برنامه ها به جد دنبال می شود.
دکتر گوهردهی بهره گیری از نیروهای توانمند بهزیستی برای اجرای برنامه های سازمانی را از دیگر اولویت های خود بیان کرد و اظهار داشت: ما برای ادامه این برنامه ها نیازمند همکاری و همراهی تمام نیروها به خصوص مدیران گذشته داریم.
دکتر فرزاد گوهر دهی هفته گذشته پس از استعفای دکتر جمال باقری نسامی سرپرست بهزیستی مازندران به دلیل آنچه که تعارض منافع اعلام شده بود، از سوی رییس سازمان بهزیستی به عنوان مدیرکل بهزیستی مازندران منصوب شد.
وی پیش از این مدیرکل روابط عمومی و تشریفات دانشگاه علوم پزشکی مازندران را بر عهده داشت .


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.