هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در شصت و چهارمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان های کشور که در سرسرای جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این پنج هزار واحد در زمینی به مساحت ۱۷۲ کیلومتر از بستر و حریم رودخانه واقع شده اند و در هنگام بروز سیلاب می توانند خطرآفرین باشند.

وی با بیان اینکه وجود پنج هزار واحد مسکونی در حریم و بستر رودخانه ها چالش بزرگی است که هرچه زودتر باید علاج شود، گفت: بی توجهی به این موضوع می تواند مشکلات عدیده ای ایجاد کند پس تا فرصت هست باید راه چاره ای اندیشید.

بازوند یکی دیگر از چالش های شهری را آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: بسیاری از این آسیب ها به دلیل رشد جمعیت حاشیه نشین ایجاد می شود که مدیریت این فضا توان بسیار بالایی می طلبد.

استاندار کرمانشاه نادیده گرفتن قوانین شهرسازی را از دیگر چالش ها عنوان کرد و گفت: هم اکنون شهرها به گونه ای اداره می شوند که هزینه کارهای قانونی بیشتر از غیرقانونی است و به همین دلیل است که شاهد رواج ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم.

وی یادآوری کرد: حفظ سرمایه اجتماعی یکی از وظایفی است که در مدیریت شهری تعریف شده است، از این رو باید به مهندسی اجتماعی شهر توجه بیشتری کنیم.

بازوند در پایان به نقش اعضای شورای اسلامی شهرها در عمران و آبادانی جامعه اشاره و تصریح کرد: یکی از وظایف محوله اعضای شوراها پیگیری این موضوع به عنوان مطالبه جدی مردم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.